Ett äppelträd fick symbolisera nya yteffektiva lägenheter i Hökarängen

På måndagen den 26/8 tog Stockholms stads finansborgarråd Anna König Jerlmyr, tillsammans med Besqabs VD Anette Frumerie, ett spadtag för 100 nya bostäder i Hökarängen. Ett äppelträd planterades på innergården.

Bygget av Brf Tetris i Hökarängen har hunnit en bit på väg då stommarna till husen har börjat resas. Ett äppelträd planterades på innergården som en symbol för långsiktighet och hållbarhet.

-       Vi är mitt emellan byggstart och inflyttning och det är värt att uppmärksamma, sa Besqabs VD Anette Frumerie. Att kunna producera och erbjuda prisvärda och hållbara bostäder i Stockholms charmiga närförorter är extra roligt. Det är här människor vill bo.

-       I det här projektet har vi lagt ner extra mycket tid på att rita yteffektiva lägenheter med ungdomar som huvudmålgrupp, säger Staffan Grundmark, regionchef på Besqab. Det är meningen att unga ska ha råd att köpa sin första etta och även att trångbodda barnfamiljer ska kunna skaffa sig en välplanerad fyrarummare.

Fakta Brf Tetris
100 yteffektiva bostadsrättslägenheter i ett kollektivtrafiknära läge i Hökarängen
BOSTADSSTORLEKAR 1-4 rum och kök, 27-78 kvm
INFLYTTNING Från andra kvartalet 2020
ARKITEKT Arkitektstudio Witte
LÄGE Tisdagvägen, nära Hökarängens T-banestation och ett större skogsområde

Foto: Bostadskunden Petra Slättås planterar äppelträdet tillsammans med Anna König Jerlmyr och Anette Frumerie. Petra ska flytta in i en tvåa i Brf Tetris nästa år, tillsammans med sin pojkvän.

För mer information:

Christina Durling, kommunikationschef, 08-409 416 26, christina.durling@besqab.se
Staffan Grundmark, regionchef, 08-409 416 30, staffan.grundmark@besqab.se