Biofrigas inleder bearbetning av den norska marknaden

Biofrigas Sweden AB har idag beslutat att, via egna resurser, inleda marknads- och försäljningsaktiviteter i Norge.

– Tillsammans med en grupp lokala entreprenörer har vi under hösten kartlagt den norska marknaden, säger Jonas Stålhandske, VD för Biofrigas. Övergripande är marknaden mycket intressant, inte minst tack vare en statlig viljeinriktning att minska beroendet av fossila bränslen.

– Under kartläggningen konstaterade vi att det finns flera intressanta segment för oss i Norge, bland annat inom jordbruks- och livsmedelsindustrin. Vi ser till exempel konkreta möjligheter inom fiskenäringen och vi vet att det finns stora förbrukare av flytande biogas inom sjöfarten. Vi påbörjar bearbetningen under första kvartalet nästa år under förutsättning att resor in och ut ur landet är möjliga kopplat till pågående pandemi.

Biofrigas inleder bearbetning av den norska marknaden

Jonas Stålhandske, VD för Biofrigas