Biofrigas Sweden AB – Årsredovisning 2019

Biofrigas Sweden AB publicerar årsredovisningen för verksamhetsåret 2019. Årsredovisningen finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida: https://biofrigas.se/investor-relations/.

Denna information är sådan som Biofrigas Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6/4 2020 kl. 10:00 CET

Annika Sköldberg, CFO Biofrigas Sweden AB
annika.skoldberg@biofrigas.se
070-53 16 571

Om Biofrigas. Biofrigas Sweden AB (publ.) är ett svenskt bolag med säte i Göteborg. Biofrigas grundades 2012 och har utvecklat biogasanläggningen CryoSep. CryoSep ger ekonomiska möjligheter att producera flytande biogas (LBG) även för mindre verksamheter, något som tidigare enbart varit tillgängligt för större verksamheter. Småskalig produktion av flytande biofrigas passar för användning inom till exempel lantbruk samt i mindre reningsverk och industri.

Taggar:

Om oss

Biofrigas verksamhet är inriktad mot att framställa flytande biogas, LBG. Bolaget grundades 2012 och är beläget i Göteborg. Biofrigas har utvecklat en prisvärd produktionsanläggning (CryoSep) som gör det ekonomiskt hållbart även för småskaliga verksamheter att förvätska och producera det förnybara drivmedlet LBG.

Biofrigas årsredovisning 2019