Biofrigas Sweden AB ökar marknadsnärvaron genom avtal med IGF Biogas

Biofrigas och IGF Biogas har tecknat ett avtal som väsentligt ökar Biofrigas närvaro på marknaden i Skandinavien. Genom det ömsesidiga icke-exklusiva avtalet kan IGF Biogas sälja Biofrigas CryoSep-anläggningar, samtidigt som Biofrigas får tillgång till IGF Biogas sortimentet av gasfacklor, gasklockor och nivåvakter.

- Vi har noga följt IGF Biogas framfart som integratör på biogasmarknaden och med sin långa erfarenhet av projektledning, installation, drift, underhåll, övervakning och optimering av biogasanläggningar är bolaget ett mycket intressant komplement till vår verksamhet, säger Jonas Stålhandske, VD för Biofrigas.

- Med avtalet kan vi erbjuda våra kunder att förvätska biogas och vi ser en tydlig efterfrågan på marknaden av en sådan produkt. CryoSep blir ett bra tillskott till vår portfölj i vårt mål att agera som leverantör och integratör av kompletta lösningar för olika typer av biogaslösningar, säger Håkan Amnäs, huvudägare och styrelseordförande i IGF Biogas.

För ytterligare information om IGF Biogas, vänligen kontakta:

Håkan Amnäs, Huvudägare och Styrelseordförande, IGF Biogas AB

hakan.amnas@igfgas.se

Peter Sigefjord, VD, IGF Biogas AB

peter.sigefjord@igfgas.se

070-2013727

Om Biofrigas.
Biofrigas Sweden AB (Publ.) är ett svenskt bolag med säte i Göteborg. Biofrigas grundades 2012 och har utvecklat biogasanläggningen CryoSep. CryoSep ger ekonomiska möjligheter att producera flytande biogas (LBG) även för mindre verksamheter, något som tidigare enbart varit tillgängligt för större verksamheter. Småskalig produktion av flytande biogas passar för användning inom till exempel lantbruk samt i mindre reningsverk och industri. Biofrigas är noterat på Spotlight Stock Market.

Om IGF Biogas.
IGF (Industrigasföreningen) bildades på 30-talet i syfte att leverera utrustning till gasverkens kunder. Bland annat gasspisar för kokstillverkad stadsgas. I mitten av 1990-talet knoppades IGF Gasprodukter av och övergick senare till att heta IGF Biogas som fokuserar på industrin med produkter som gasfacklor, gasmotorer och gaslager, med mera. IGF Biogas har funnits i snart 30 år men har sedan 2020 expanderat kraftigt och erbjuder idag också kompletta biogasanläggningar i varierande storlekar samt kvalificerade konsulttjänster

Biofrigas Sweden AB ökar marknadsnärvaron genom avtal med IGF Biogas

- Vi har noga följt IGF Biogas framfart som integratör på biogasmarknaden och med sin långa erfarenhet av projektledning, installation, drift, underhåll, övervakning och optimering av biogasanläggningar är bolaget ett mycket intressant komplement till vår verksamhet.
Jonas Stålhandske, VD för Biofrigas
- Med avtalet kan vi erbjuda våra kunder att förvätska biogas och vi ser en tydlig efterfrågan på marknaden av en sådan produkt. CryoSep blir ett bra tillskott till vår portfölj i vårt mål att agera som leverantör och integratör av kompletta lösningar för olika typer av biogaslösningar.
Håkan Amnäs, huvudägare och styrelseordförande i IGF Biogas