Biofrigas tecknar avtal med agent i Chile

Biofrigas Sweden AB meddelar idag att bolaget tecknat ett avtal med en agent för att inleda bearbetning av marknaden i Chile. Beslutet ligger i linje med bolagets strategi att växa utanför den svenska marknaden.

- Chile är ett mycket intressant land för flytande biogas. De statliga regelverken där skärps, bland annat genom att  producenternas ansvar för restprodukter ökar från årsskiftet 2020/2021 genom den så kallade EPR-lagstiftningen ”Extended Responsibility of the Producer”. Det gör att det blir mycket intressant att ta hand om sina restprodukter för att kunna generera intäkter. Idag återvinns endast cirka en procent av landets organiska avfall , säger Biofrigas VD Jonas Stålhandske.

Biofrigas tecknar avtal med agent i Chile

Chile är ett mycket intressant land för flytande biogas. De statliga regelverken där skärps, bland annat genom att  producenternas ansvar för restprodukter ökar från årsskiftet 2020/2021 genom den så kallade EPR-lagstiftningen.
Jonas Stålhandske, VD Biofrigas