• BioGaia/

BioGaia har ingått ett exklusivt avtal för sina probiotiska droppar med Nestlé i Mexiko

BioGaia har tecknat avtal med Nestlé Mexiko, vilket ger företaget exklusiva försäljningsrättigheter för BioGaias probiotiska droppar i Mexiko från och med 2013. Produkten kommer att säljas under BioGaias varumärke.

Detta är det andra kontraktet med Nestlé efter BioGaias försäljning till Nestlé av licensrättigheter för användandet av BioGaias patenterade Lactobacillus reuteri Protectis i modersmjölksersättning, vilket tillkännagavs i februari 2012, då de två företagen träffade en rad olika utvecklings- och optionsavtal. Det första kontraktet, signerat i juni, gjordes med Nestlés division Gerber i USA och gällde de probiotiska dropparna och vätskeersättningen. Eftersom dropparna redan säljs i Mexiko är detta en del av BioGaias pågående program för byte av distributionspartners.

BioGaia ProTectis droppar innehåller BioGaias patenterade och välstuderade probiotiska stam Lactobacillus reuteri Protectis. I dag säljs dropparna i mer än 50 länder.

Vi är nöjda med avtalet med Nestlé Mexiko. Med Nestlés säljstyrka på mer än 100 försäljningsrepresentanter som besöker barnläkare, samt deras marknadsföringskapacitet, är vi övertygade om att försäljningen kommer att öka snabbare på denna mycket viktiga marknad”, säger Peter Rothschild, vd, BioGaia.

2012-10-23  BioGaia AB delårsrapport 1 januari-30 september 2012
2012-10-15  BioGaias probiotika hjälper för tidigt födda barn
2012-10-12  BioGaia tecknar exklusivt distributionsavtal för sina droppar och tabletter i Pakistan

BioGaia offentliggör denna information i enlighet med Lag om Värdepappersmarknaden. Informationen lämnades till offentliggörande den 22 november 2012 kl 11.00.

BioGaia är ett hälsoföretag som utvecklar, marknadsför och säljer probiotiska produkter med dokumenterade positiva hälsoeffekter. Produkterna är huvudsakligen baserade på Lactobacillus reuteri som har probiotiska, hälsofrämjande, effekter. Moderbolaget BioGaia ABs B-aktie är noterad på Nordiska börsen i Stockholm, listan för medelstora bolag. www.biogaia.se