Alla kan göra gelato!

Äkta italiensk glass - gelato, sorbet, såser och toppings

Vem älskar inte gelato, den italienska glassen som är känd som den krämigaste av dem alla? I den här boken får vi ta del av alla de beprövade tips och knep som resulterar i perfekt gelato eller sorbetto hemma i vårt eget kök - oavsett om vi har en glassmaskin eller inte. Bland smakerna hittar vi klassiker som pistage, kokos, hasselnöt, choklad och kaffe, men också svenska ingredienser som havtorn, hjorton och fläder. Nya favoriter som gelato med smak av morotskaka, prosecco eller granatäpplesorbet? Dessutom läckra såser och toppings som förvandlar glassen till en lyxig dessert.

Samantha Santambrogio-Öberg har skrivit flera böcker om italiensk matlagning. Till vardags driver hon företaget Al Dente i Stockholm, där hon sedan 2002 har lärt ut konsten att laga mat som en italienare. Följ Samantha på @aldenetstockholm.

De vackra bilderna är fotade av Karolina Olson Haglund.

Utgivning: 2022-04-14, Isbn. 978-91-552-7051-3