Vegokäk

Rejäla och generösa gröna middagar för vardag och fest!

I Vegokäk bjuds ni på 50 goda, enkla och mättande gröna middagsrecept - med inspiration från hela världen. Vad sägs om citron- och kronärtskockspasta med salta mandlar, krispig potatis puttanesca, smöriga auberginenudlar, burritos med chipotleris eller kebabtallrik med saffransris? Här snålas inte på kolhydrater, fett, salt eller smak. Majoriteten av recepten är lakto-ovo-vegetariska med tips på hur man veganiserar eller förenklar recepten finns på de recept där det är aktuellt. Njut av nya gröna favoriter för hela veckan!

Annie Månsson driver sedan 2016 ett av Sveriges största sociala mediekonton om vegomat @vegokak. Hon älskar att skapa generösa recept med inspiration från Medelhavet, Mexiko och olika delar av Asien. Annie har varit vegetarian i över 20 år och arbetar till vardags som hållbarhetskonsult och bor på Södermalm i Stockholm.

Utgivning: 2023-04-12

Foto: Annie Månsson Form: Sara Edström