Yoga för mindre stress, mer energi & bättre sömn

Stress är en av vår tids stora utmaning men det är också en livsviktig respons och naturlig del av vardagslivet.

Den här boken ger oss en ökad förståelse av kroppens reaktion på stress och vi lär oss att bygga upp en buffert med stöd av medveten andning, meditation och enkla praktiska yogaövningar. Med yogans hjälp kan en orolig mage lugnas, sömnen kan förbättras, smärta kan lindras och vi kan få mer balans och energi. Dessutom får vi kunskap om effektiva pressurövningar för att mjuka upp muskelspänningar, och hur vi kan stilla våra tankar med ett andetag.

Majja Lund är legitimerad fysioterapeut och yogalärare och möter dagligen patienter som brottas med stressrelaterade problem som smärta och trötthet.

Veronica Jäderlund är yogalärare och har grundat Everyday Yoga School där hon också är huvudlärare.

Utgivning: 2021-12-21

Foto: Malin Wittig