BCG rekryterar Tomas Nordahl från Sandviks koncernledning

Tomas Nordahl blir Senior Partner på BCG. Han är i dag ansvarig för Sandviks Venture Business Area och Executive Vice President och chef för IT, Inköp och Strategi inom Sandvik koncernen. Han är medlem i koncernledningen. Tomas kommer att få en global roll inom BCGs Industrial Goods och också vara verksam inom BCGs svenska Partnergrupp.

Rekryteringen är ett led i BCGs snabba tillväxt i Sverige. Tomas Nordahl är sedan 2012 ansvarig för Sandviks Venture Business Area samt sedan 2011 Executive Vice President och chef för området IT, Inköp och Strategi.

Tomas Nordahl arbetade som Senior Partner på BCG innan han gick till Sandvik år 2011.

”Det är fantastiskt roligt att få tillbaka Tomas till BCG. Hans erfarenheter från olika roller i Sandviks koncernledning kommer att vara ett mycket viktigt tillskott i vår Partnergrupp i Stockholm samt globalt. Han tar med sig viktiga erfarenheter från att ha arbetat operativt i ett av Sveriges ledande globala industribolag”, säger Johan Öberg, Senior Partner och VD för BCG i Sverige.

”Tomas kommer att vara ett viktigt tillskott i vårt globala team inom Industrial Goods där han verkligen kompletterar med sina erfarenheter från Sandvik, ett av världens ledande internationella företag inom sin bransch”, säger Hubertus Meinecke, Senior Partner samt globalt ansvarig för Industrial Goods inom BCG.

För mer information, kontakta Johan Öberg, senior partner och vd för The Boston Consulting Group i Sverige; oberg.johan@bcg.com, 08-402 44 00