Botnia Exploration, leverans av första Dorétackan

Botnia Exploration har nu levererat den första Dorétackan, bestående av ca 75% guld och den resterande delen silver och slagg, till kund.

-Resultaten från denna första kampanj verifierar blockmodellens guldhalter samt att vi nu känner oss trygga med att kunna uppnå det processmässiga utbyte som vi räknat med i våra kalkyler avslutar VD Fredrik Bergsten.

Fredrik Bergsten, VD  – Botnia Exploration Holding AB (publ)
E-post: fredrik.bergsten@botniaexploration.com

Botnia Exploration Holding AB (publ) är ett prospekteringsbolag med målsättningen att driva småskalig gruvbrytning med fokus på guld och basmetaller i Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq First North Growth Market (BOTX). Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ). För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com.

Citat

Resultaten från denna första kampanj verifierar blockmodellens guldhalter samt att vi nu känner oss trygga med att kunna uppnå det processmässiga utbyte som vi räknat med i våra kalkyler.
Fredrik Bergsten, VD för Botnia Exploration