Botnia Exploration News

Nu när hösten närmar sig med stormsteg och snön väntar runt hörnet tänkte jag passa på att ge er en uppdatering om våra tankar om vår verksamhet framöver, samt en utförligare beskrivning av miljötillståndsprocessen så att ni får möjlighet att bilda er en uppfattning om vad vi har att se fram emot.

Den fråga som är mest aktuell just nu och som jag tror de flesta är intresserade av är tillståndsprocessen och vi kan nu äntligen säga att vår miljötillståndsansökan är inlämnad vilket gjordes den 15 augusti. Vi kommer inom kort att publicera ansökan på vår hemsida och ni kommer att få ett meddelande när detta skett.

Läs hela nyhetsbrevet i bifogat dokument.

Botnia Exploration Holding AB (publ) är ett prospekteringsbolag med målsättningen att driva småskalig gruvbrytning med fokus på guld och basmetaller i Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq First North (BOTX). Erik Penser Bank AB är Certified Adviser till Bolaget. För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com.