Botnia Explorations grundare och styrelseledamot Bengt Ljung har gått bort 80 år gammal i sviterna av covid-19. Det var i söndags morse som Bengt Ljung stillsamt somnade in på St. Görans sjukhus i Stockholm.

”Det är med stor sorg och saknad jag härmed meddelar att min pappa, vår vän, Botnia Explorations grundare och styrelseledamot, Bengt Ljung, efter en kort tids sjukdom lämnat oss. Bengt levde med stark kämpaglöd och livskraft in i det sista. Jag vill ge en stor eloge till den fantastiska personalen på St. Görans sjukhus som berättade hur Bengts energi motiverade dem i deras livsviktiga arbete. Samtidigt gläds jag och är väldigt stolt över vårt lyckosamma samarbete i Botnia Exploration där vi nu med full kraft fortsätter utvecklingen av det framgångsrika bolag som Bengt skapat", säger Thomas Ljung, VD för Botnia Exploration.

Botnia Exploration Holding AB (publ) är ett prospekteringsbolag med målsättningen att driva småskalig gruvbrytning med fokus på guld och basmetaller i Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq First North Growth Market (BOTX). Erik Penser Bank AB är Certified Adviser till bolaget. Telefon: 08-463 83 00. E-post: certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com.