Botnia Explorations styrelseordförande Johan Norman har avlidit

Botnia Exploration har idag nåtts av det sorgliga beskedet att styrelsens ordförande Johan Norman har gått bort.

Johan Norman, som suttit med i styrelsen sedan 2016 och som ordförande sedan 2022, har med sitt engagemang och kunskap om miljörättsfrågor haft en betydande roll i  Botnia Explorations utveckling. Styrelsen kommer att utse en ordförande bland sina nuvarande ledamöter fram tills dess att en ny ordförande har blivit vald av bolagsstämman.

- Johan kommer att bli ihågkommen som en varm och ödmjuk person med ett starkt engagemang för Botnia Exploration. Han verkligen brann för möjligheten att se guldet komma upp ur backen samtidigt som han var väldigt mån om allas välbefinnande, säger Thomas Ljung, CFO och styrelseledamot för Botnia Exploration.

Våra tankar och kondoleanser riktas till Johans familj och nära under denna svåra period.

Thomas Ljung, CFO – Botnia Exploration Holding AB (publ)

Botnia Exploration Holding AB (publ) är ett prospekteringsbolag med målsättningen att driva småskalig gruvbrytning med fokus på guld och basmetaller i Sverige. Bolaget är listat på Nasdaq First North Growth Market (BOTX). Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ). För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com.