Kommuniké från extra bolagsstämma i Botnia Exploration Holding AB (publ) den 11 oktober 2017

På extra bolagsstämma den 11 oktober 2017 i Botnia Exploration Holding AB (publ) beslutades om en sammanläggning av aktier, varigenom fem befintliga aktier sammanläggs till en aktie.

Bemyndigades styrelsen att fastställa avstämningsdag för sammanläggningen av aktier. Ytterligare information om sammanläggningen av aktier, inklusive avstämningsdag, kommer att offentliggöras så snart styrelsen har beslutat om avstämningsdag för sammanläggningen av aktier. För att möjliggöra genomförande av sammanläggningen beslutade bolagsstämman även om ändring av § 4-5 i bolagsordningen, varigenom gränserna för antalet aktier och aktiekapitalet i bolaget ändrades.

Thomas Ljung, vd – Botnia Exploration Holding AB (publ)

Botnia Exploration Holding AB (publ) är ett prospekteringsbolag med målsättningen att driva småskalig gruvbrytning med fokus på guld och basmetaller i Sverige. Bolaget är listat på AktieTorget (BOTX). För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com.

Taggar: