Bravura etablerar sig i Norrland - öppnar kontor i Sundsvall

Rekryterings- och bemanningsföretaget Bravura öppnar kontor i Sundsvall. Öppningen är ett steg för att komma närmre företag och arbetssökande i region Norr. Bravuras VD Martin Sander hoppas att etableringen ska leda till fortsatt tillväxt och utökade kundsamarbeten, som i sin tur kan skapa fler arbetstillfällen och bidra till näringslivet i Sundsvall och Norrlandsregionen. Kontoret slår upp sina portar den 9 maj och blir Bravuras fjärde i Sverige

- Vi ser en ökad efterfrågan av rekryteringstjänster hos befintliga och nya kunder i region Norr. Det finns även en stor grupp arbetssökande i denna region som vi vill ge lokal närvaro. Sundsvall är en given punkt och rätt steg när vi nu expanderar, berättar Martin Sander, VD på Bravura.

Bravura har redan idag samarbeten med företag som har verksamhet förlagd i region Norr. Sedan 2011 har ett 50-tal jobb förmedlats varav ett 20-tal sedan januari 2015, med placering från Gävle till Kiruna. Tjänsterna sträcker sig inom tjänstemannaområdet, allt från ingenjörer till account managers i olika branscher. Martin Sander ser en stor potential att kunna förmedla än fler jobb:

- Målet är att Sundsvallskontoret ska växa, vi ser fram emot att etablera nya kontakter i regionen och utveckla redan befintliga kundsamarbeten. Att finnas nära våra kunder och kandidater är viktigt för att vi ska kunna vara det självklara valet för dig som söker nytt arbete eller för dig som söker personal. Vi vill erbjuda det som skiljer Bravura från övriga aktörer, nämligen högst engagemang och smartast lösningar för kompetensförsörjning, säger Martin Sander.

Kontoret i Sundsvall ligger på Rådhusgatan 35 och öppnar den 9 maj 2016 som Bravuras fjärde kontor. Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom tjänstemannaområdet, både för dig som söker arbete och personal. Det är idag ett av de snabbast växande företagen i branschen i Sverige.

Läs Sundsvalls Tidnings artikel om etableringen

För mer information kontakta Tina Forslund på tina.forslund@bravura.se, tel 0735 17 76 10

Kort om Bravura

• Grundades 2008