Jobbduellen resulterade i 3118 nya jobb och 100 000 kr till välgörenhet

Under 2016 har bemanningsföretagen Bravura och Framtiden utmanat varandra i en duell för att gemensamt driva varandra till att hjälpa fler människor till jobb. Jobbduellen resulterade i 3118 nya jobbtillfällen och 100 000 kr till Radiohjälpen.

Bakgrunden till jobbduellen är att de två snabbväxande och tävlingsinriktade bemannings- och rekryteringsföretagen ville hitta nya vägar att lyckas och beslutade sig för att utmana varandra. Jobbduellen gick ut på att mäta vilket av företagen som lyckades förmedla flest jobb under 2016. Båda företagen skulle även investera 50 000 kr vardera till välgörande ändamål i riktning mot att stärka möjligheten för fler människor att få jobb. Vinnaren fick bestämma hur totalbeloppet om 100 000 kr skulle investeras.

Jobbduellen har varit jämn, men Framtiden drog i slutet av året ifrån och står som stolt vinnare i tävlingen. Under året har man även utmanat varandra i deltävlingar, så som antal människor i arbete under specifik månad, flest bokade kundmöten m.m.

Bravura tackar Framtiden för en god match och gratulerar till vinsten.

”Det har varit ett mycket kul och givande år och självklart gratulerar vi Framtiden till vinsten i duellen! Oavsett vem av oss som skulle tagit hem vinsten är vi vinnare genom den otroliga prestation som båda företagen har gjort under året. Huvudpoängen med hela jobbduellen var att hjälpa fler företag och människor till jobb. Samtidigt som båda företagen fortsätter att utvecklas. Utgångspunkten var att lite sund konkurrens sporrar oss internt på ett positivt sätt." säger Martin Sander, VD Bravura.

”Det har varit väldigt kul att ta oss an jobbduellen. Att vi bidragit till att stärka många företag genom nya anställningar samtidigt som vi gett 3118 personer nya jobb ger mig stor glädje. Att vi går vinnande ut ur duellen är självklart också väldigt hedrande. Vi är ett företag som gillar att tävla.” säger Marcus Hökenklo, grundare och VD på Framtiden.

De 100 000 kr i som avsatts för att investeras i riktning mot att stärka möjligheten för fler människor att få jobb har Framtiden valt att skänka till Radiohjälpen och ”Barn i krig har rätt att gå i skolan”. Ett bidrag som ska hjälpa till att förbättra utsikterna för de miljontals barn som idag lever i krig och konflikter runtom i världen.

”Vi hoppas att detta bidrag kan hjälpa fler barn och ungdomar till en ljusare framtid. Utbildning är en mänsklig rättighet som bidrar till samhällsutvecklingen, där fler unga talanger kan komma ut i arbetslivet, oavsett vart man bor i världen.” säger Marcus Hökenklo.

Bravura är glada över hur pengarna har valt att investeras och Bravura har även tidigare donerat pengar till Radiohjälpen och ”Barn i krig har rätt att gå i skolan”.

Att investera 100 000 kr i Radiohjälpens insats på temat ”Barn i krig har rätt att gå i skolan” är ett bra val som kommer hjälpa många barns möjligheter till ett rikare och bättre liv.” säger Martin Sander

För vidare kommentarer och intervjuer kontakta gärna:

Martin Sander – VD Bravura
0700 – 90 00 74 martin@bravura.se