Bricknodes FinTech Ekosystem är här!

Bricknode automatiserar leverans av sin finansiella molnplattform och erbjuder transparent prissättning online. Idag lanserar vi på Bricknode (www.bricknode.com) vår nya hemsida där finansiella institutioner omgående kan få ett nytt system samt kan FinTech innovatörer, app-utvecklare och konsulter gå med i vårt ekosystem.

Från och med idag går det att registrera sig för Bricknode Financial Systems (BFS) online och få automatisk tillgång till plattformen.

För att göra processen enklare har vi just anställt fyra nya karaktärer på Bricknode vilka kommer att hjälpa kunder att hitta rätt i plattformen.

Träffa Victor

Victor äger en finansiell institution och använder BFS som en fullständig lösning för back office, sina mäklare och som kundportal.

Victor kommer att dyka upp i artiklar som förklarar olika typer av koncept som skattehantering, handel av olika instrument samt hur han integrerar med övriga system som han använder.

Utvecklar Simon

När Victor behöver hjälp med integrationer, programmering eller speciella appar som han och hans organisation använder ringer han Simon. Simon är en utvecklare som bygger sina egna applikationer ovanpå BFS.

Några av Simons applikationer kan användas globalt och Simon säljer dessa genom Bricknode Marketplace där alla BFS kunder kan testa och köpa hans produkter.

FinTech Mike

Mike är en FinTech Innovatör, han är kompis med Simon och har ett helt team av utvecklare som bygger nya finansiella tjänster med BFS som motor.

Mike är väldigt kreativ och hittar på massor av nya idéer hela tiden som han vill ge till sina kunder. Tack vare BFS behöver han inte fundera på de mer standardiserade funktionerna som måste fungera i bakgrunden.

Expert Lena

De finansiella marknaderna kan vara komplexa och personerna ovan anlitar Lena som är en BFS Expert. Lena är redo att reda ut alla utmaningar.

Lena har ett nätverk av konsulter som är utvecklare och affärsexperter som hon kan rekommendera för även de svåraste uppgifterna.

Bricknode vill hjälpa privatpersoner och företag att förbättra sina finansiella liv. Bricknode gör detta genom att möjliggöra lansering av nya finansiella tjänster till marknaden. Bricknode tillhandahåller en molnbaserad plattform och ekosystem för partners som delar samma värderingar och övertygelse.

Bricknode avser att vara det främsta ekosystemet inom finans som en plattformsleverantör för finansiella institutioner, FinTech innovatörer, app-utvecklare och konsulter. Med dagens lansering av www.bricknode.com har Bricknode tagit ett stort steg mot detta mål.

“Sedan 2010 har vi arbetat mycket hårt för att lära oss hur allt fungerar bakom kulisserna inom finansindustrin. Vårt mål har alltid varit att använda Internet för att koppla ihop olika intressenter inom finans för att skapa värde för alla.

I och med dagens lansering är BFS redo för användare att beställa och komma igång med plattformen online. Vi hoppas att finansiella entreprenörer och etablerade institutioner ska uppskatta värdet som BFS kan leverera.” sade Stefan Willebrand, VD och medgrundare av Bricknode.

Bricknode AB
Stefan Willebrand, CEO and Co-Founder

Bricknodes motto är ”put the Fun in finance” och har etablerat ett FinTech Ekosystem där finansbranschens aktörer kan mötas och skapa värde för varandra och sina kunder.

Stefan Willebrand, VD och medgrundare