Norskt fastighetsbolag bygger vidare med svensk fin tech

Inte bara finansbranschen har behov av finansiell teknologi. Även fastighetsbolag hanterar stora summor pengar. Därför ansluter sig nu norska fastighetsbolaget MIRIS till den växande skara företag som drar nytta av Skövdeföretaget Bricknodes finansiella ekosystem.

Stora byggprojekt innebär stora pengar i omlopp. Många företag tar in extern finansiering genom att sälja aktier och obligationer i utvecklingsprojekten. Följaktligen har de stort behov av att hålla reda på exempelvis ägarandelar, utdelningar och olika typer av skatter.

Ett sådant företag är norska fastighetsutvecklaren MIRIS, som nu överger sina tidigare IT-lösningar till förmån för svenska Bricknode Broker.

Detta är andra gången på kort tid som ett norskt företag har bestämt sig för Bricknodes produkter. Det är goda besked för skövdefirman, vars system riktar in sig mot en internationell marknad.

–  Att våra system är helt molnbaserade och använder sig av öppna API:er gör dem enkla att implementera och skräddarsy. Det är förmodligen en viktigare framgångsfaktor än vår något okonventionella prissättning, säger VD Erik Hagelin i en kommentar.

Erik Hagelin, VD
Bricknode AB
erik.hagelin@bricknode.com

Bricknodes motto är ”put the Fun in finance” och företaget har etablerat ett FinTech Ekosystem där finansbranschens aktörer kan mötas och skapa värde för varandra och sina kunder.

Om oss

The financial industry is currently going through the most significant change since mutual funds were introduced. Financial Technology (FinTech) innovations are adding services that focus on usability and value. Bricknode is part of that revolution. But we have one more objective: Putting the Fun in Finance. Our FinTech Ecosystem provides operators in the financial industry with a hassle free environment, where they can meet and create value for each other and for their customers.