Truls Sjöstedt har nu officiellt avgått från styrelsen

Brighter aviserade tidigare att styrelseledamoten Truls Sjöstedt beslutat att kliva av sitt styrelseuppdrag i samband med en planerad förstärkning av styrelsen. Vid en extra bolagsstämma fredagen den 20 november valdes Christer Trägårdh som ny ledamot tillika styrelseordförande. Christer tillträder uppdraget den 1 januari 2021. Truls lämnar nu därmed enligt plan sitt styrelseuppdrag, med omedelbar verkan.

– Styrelsen har under året förstärkts med ett flertal högt kvalificerade individer och med den här ytterligare förstärkningen känner jag mig fullt trygg i att lämna över det fortsatta styrelsearbetet till Christer och övriga ledamöter. Jag kommer fortsatt vara operativt aktiv i bolaget och är övertygad om att framtiden för Brighter är ljus. Brighter befinner sig i ett mycket spännande skede efter många års hårt arbete och jag ser med stor tillförsikt på tiden framåt, säger Truls Sjöstedt, grundare av Brighter.

Vid den extra bolagsstämman beslutades även att minska styrelsen från fem till fyra ledamöter. Den vakans som uppstår i och med Truls avgång idag fram till Christers tillträde den 1 januari 2021 påverkar inte styrelsens arbete eller beslutsförbarhet.

IR@brighter.se

Henrik Norström, CEO
henrik.norstrom@brighter.se

Brighters Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB +46 (0)8 – 684 211 10, adviser@eminova.se, www.eminova.se

Brighter är ett svenskt health tech-bolag med en vision om en enklare vardag för människor som lever med en kronisk sjukdom. Vi tror att en datacentrisk approach är nyckeln till att ge smartare vård. Våra lösningar stärker och underlättar flödet av valida hälso- och behandlingsdata mellan patienter, deras nära och kära och deras vårdgivare – vilket kan förbättra livskvaliteten, minska belastningen på sjukvården och öppna upp nya möjligheter för datadriven forskning. Brighter är certifierat under ISO 13485. 2019 utnämndes bolaget till vinnare i Swecare Rising Stars Award.
Bolagets aktie är listad på Nasdaq First North Growth Market/BRIG.