Sveafastigheter avyttrar tre fastigheter i Sundsvall och Härnösand

Sveafastigheter Fund II har tecknat avtal om att avyttra tre välbelägna fastigheter i Sundsvall och Härnösand till lokala investerare. Den totala köpeskillingen uppgår till ca 50 miljoner kronor.

Fastigheternas totala uthyrbara area uppgår till ca 10 000 kvm och de är idag fullt uthyrda till bilhandlare och serviceverkstäder. Fastigheterna förvärvades år 2006 och sedan dess har man tecknat nya avtal och genomfört hyresgästanpassningar i samtliga lokaler.

– Vi har gjort en lång resa med dessa fastigheter och nu, då de är fullt uthyrda, är det en lämplig tidpunkt för oss att avyttra dem till långsiktiga ägare, säger Eric Bergström på Sveafastigheter.

Erik Bergström, Director, Stockholm, Sveafastigheter, telefon +46 8 545 075 05, eric.bergstrom@sveafastigheter.se

Sveafastigheter är en ledande nordisk fastighetsfondförvaltare. Bolaget grundades 2003 och förvaltar för tillfället tillgångar i Sverige, Finland, Danmark och Estland till ett värde om totalt 1,3 miljarder euro. Sveafastigheters senaste fond, Sveafastigheter Fund III, har 317 miljoner euro i eget kapital.

Sveafastigheter är baserat i Stockholm med kontor i Helsingfors och Malmö.