Sveafastigheter säljer i Mjölby för 24,5 miljoner kronor

Sveafastigheter avyttrar sex fastigheter i Mjölby, Mantorp och Skänninge för 24,5 miljoner kronor

Fastighetsfonden Sveafastigheter Sverige I har sålt sex fastigheter, omfattande ett antal butiks- och kontorslokaler samt 25 lägenheter, belägna i Mjölby kommun. Fastigheterna har fram till avyttringstillfället ingått i fastighetsbolaget EMAB Erikson & Malmnäs AB som Sveafastigheter förvärvade i januari 2005. Köparen, en privatperson, tillträdde fastigheterna den 1 februari.

– Genom försäljningen av fastigheterna i Mjölby är EMAB:S fastighetsbestånd koncentrerat till dess huvudmarknader, Katrineholm och Strängnäs. Genom att sälja till en privatperson med lokal förankring kan fastigheterna utvecklas ytterligare till förmån för hyresgäster och fastighetsägare. Även om vår affärsmodell bygger på långsiktigt ägande är vi alltid öppna för diskussioner rörande försäljningar av enskilda eller flera fastigheter givet att priset är rätt och att det passar vår strategi för de berörda fastigheterna, säger Simon de Château, VD för Sveafastigheter.