Cereno Scientific presenterar på Biotech Showcase™ 2020

Mölndal - Cereno Scientific, ett bolag som utvecklar förebyggande terapier för att återställa kroppens eget försvar mot blodproppar för behandling av kardiovaskulära och sällsynta sjukdomar, meddelade i dag att VD Sten R. Sörensen kommer att presentera på Biotech Showcase™ 2020 som äger rum 13–15 januari, 2020 på Hilton San Francisco Union Square.

Information om Cerenos presentation följer nedan:

Datum: 14 januari 2020

Tid: 09:30

Lokal: Yosemite C (Ballroom level)

Plats: Hilton San Francisco Union Square Hotel, 333 O’Farrell Street, San Francisco, Kalifornien (USA)

Biotech Showcase, upprättad av Demy-Colton och EBD Group, är en konferens som fokuserar på att driva framsteg inom terapeutisk utveckling genom att tillhandahålla en sofistikerad nätverksplattform för chefer och investerare för att främja investeringar och partnerskapsmöjligheter. Konferensen äger rum varje år under en av branschens största sammankomster och mest intensiva veckor.

För ytterligare information, kontakta:
Daniel Brodén – CFO
Tfn: +46 768 66 77 87
E-post: info@cerenoscientific.com

Cereno Scientific utvecklar en pipeline av förebyggande behandlingsmetoder mot hjärt- och kärlsjukdomar och sällsynta sjukdomar genom epigenetisk modulering med hjälp av HDAC-hämmare (HDACi). Företagets första program, CS1, är ett dubbelverkande antitrombotiskt fas II-läkemedel riktat mot venös trombos och prevention av stroke vid förmaksflimmer. Cereno Scientific utvärderar också potentialen för epigenetisk modulering av sällsynta sjukdomar relaterade till lungfibros, trombos, inflammation och högt blodtryck i lungkretsloppet. Cereno Scientific har även två HDAC-hämmare i preklinisk fas, CS014 och CS036. Bolaget har sina lokaler i AstraZenecas BioVenture Hub. Cereno Scientifics B-aktie är noterad på Spotlight Stock Market sedan juni 2016, kortnamn: CRNO B, ISIN SE0008241558.