Cereno Scientific publicerar årsredovisning för 2021

Cereno Scientific (XSAT: CRNO B) meddelade idag att årsredovisningen för 2021 är publicerad på bolagets webbplats, www.cerenoscientific.se.

Cerenos årsredovisning för 2021 finns nu tillgänglig på bolagets webbplats på både svenska och engelska.

Årsstämman kommer att hållas i Göteborg, Sverige, den 1 juni 2022. Kallelse och övriga stämmohandlingar inför årsstämman kommer att finnas tillgängliga på bolagets webbplats senast två veckor innan.

För mer information, vänligen kontakta:

E-post: info@cerenoscientific.com

Cereno Scientific är ett biotechbolag i klinisk fas inom kardiovaskulära sjukdomar. Den längst framskridna läkemedelskandidaten, CS1, är en Fas II-kandidat under utveckling för behandling av den sällsynta sjukdomen pulmonell arteriell hypertension (PAH) och trombosindikationer. CS1 är en HDAC-hämmare (histondeacetylas) som verkar som en epigenetisk modulator med anti-trombotiska, anti-inflammatoriska, anti-fibrotiska och tryckreducerande egenskaper, alla relevanta för PAH. Dessutom har Cereno två lovande prekliniska utvecklingsprogram inriktade mot behandling av kardiovaskulära sjukdomar. CS585-programmet består av stabila, selektiva och potenta prostacyklinreceptoranaloger (IP), och CS014-programmet består av HDAC-hämmare med epigenetiska effekter. Bolaget är beläget i AstraZenecas BioVenture Hub i Sverige och har ett amerikanskt dotterbolag Cereno Scientific Inc. med kontor på Kendall Square i Boston, Massachusetts, USA. Cereno är noterat på den svenska Spotlight Stock Market (CRNO B). Mer information finns på www.cerenoscientific.se.