European High Growth Opportunities Securitization Fund begär utnyttjande av teckningsoptioner

European High Growth Opportunities Securitization Fund har genom meddelande till styrelsen för Cereno Scientific AB (publ) (“Cereno”) påkallat sin rätt till utnyttjande av teckningsoptioner som har utfärdats i enlighet med den finansieringslösning som Cereno tidigare har meddelat om genom ett pressmeddelande den 19 mars 2018.

Cereno har erhållit meddelande från European High Growth Opportunities Securitization Fund angående utnyttjande av 1 105 262 teckningsoptioner vilka, med beaktan för den omräkningsfaktor som tillämpas enligt avtalet, berättigar till teckning av 1 440 156 B-aktier i Cereno. Teckningskurs per B-aktie uppgår till 1,46 kronor. Efter registrering hos Bolagsverket kommer Cerenos totala aktiekapital uppgå till 10 670 193,8 kronor fördelat på 106 701 938 aktier varav 722 248 aktier av serier A och 105 979 690 aktier av serie B.

För mer information, kontakta:
Daniel Brodén, CFO
E-mail: info@cerenoscientific.com

Denna information är sådan information som Cereno Scientific AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 7 december 2021 kl. 11:45 CET.

Cereno Scientific är ett biotechbolag i klinisk fas inom kardiovaskulära sjukdomar. Den längst framskridna läkemedelskandidaten, CS1, är en Fas II-kandidat under utveckling för behandling av den sällsynta sjukdomen pulmonell arteriell hypertension (PAH) och trombosindikationer. CS1 är en HDAC-hämmare (histondeacetylas) som verkar som en epigenetisk modulator med anti-trombotiska, anti-inflammatoriska, anti-fibrotiska och tryckreducerandeegenskaper, alla relevanta för PAH. Dessutom har Cereno två lovande prekliniska utvecklingsprogram, CS014 och CS585, inriktade mot behandling av kardiovaskulära sjukdomar. Bolaget är beläget i AstraZenecas BioVenture Hub i Sverige och har ett amerikanskt dotterbolag Cereno Scientific Inc. med kontor på Kendall Square i Boston, Massachusetts, USA. Cereno är noterat på den svenska Spotlight Stock Market (CRNO B).  Mer information finns på www.cerenoscientific.se.