Cimco Marine AB (publ.) Utser Jerry Ojala till COO

Cimco Marine ABs (publ) har utsett Jerry Ojala till COO från och med 1 oktober 2019. Hans huvuduppgift kommer att vara att ta hand om leveranskedjan och produktion och kvalitetssäkring av OXE Diesel serien på Cimco Marine AB (Publ).

Cimco Marine AB (publ) har utsett Jerry Ojala till COO, han kommer att börja sin tjänst i Cimco Marine AB (publ.) den 1 oktober. Jerry har mer än 20 års erfarenhet från Supply Chain Management i Europa med globalt ansvar för team i Kina, Polen, Norge, Tyskland, Sverige och Indien. Jerry har också praktisk erfarenhet av LEAN Mgmt., Kaizen, APQP, TS-standard, Six Sigma och Time-waste Mgmt.

"Jag är mycket glad över att tillkännage Jerry Ojala som Cimco Marines COO. Han har en stor erfarenhet inom Supply Chain Management och tar med sig betydande kunskaper inom tillverknings- och logistikbranschen, särskilt från Saab och Opel. Detta avslutar nu också min utnämning av senior chefer på Cimco och jag är säker på vårt teams förmåga och erfarenhet att leverera vår långsiktiga affärsstrategi ", säger Myron Mahendra, VD för Cimco Marine AB.

Jerry Ojala har examen i företagsekonomi från Högskolan Väst i Sverige, med ett genuint intresse för montering och skapande av ”best practice” -miljöer. Han ansluter sig till Cimco efter att ha lämnat Saab Surveillance tidigare i år.

Myron Mahendra, VD, myron.mahendra@oxe-diesel.com, +46 76 347 59 82
Anders Berg, ordförande, anders.berg@oxe-diesel.com, +46 70 358 91 55

Cimco Marine AB (publ) har under flera år utvecklat OXE Diesel, världens första dieselutombordare i de högre effektnivåerna. Cimcos unika patenterade lösningar för kraftöverföring från motor till propeller har lett till stor efterfrågan på bolagets motorer i hela världen.

Citat

Myron Mahendra, VD för Cimco Marine AB