Cimco Marine AB (publ) utser Per Wigren till Teknisk Chef

Per Wigren har utsetts till Teknisk Chef för Cimco Marine ABs (publ).

Per Wigren tillträdde rollen som teknisk chef för Cimco Marine AB den 1 juli 2019. Han har tidigare erfarenhet från FoU, design, projektledning, produktion, QA och försäljning och marknadsföring. Han är en företagsorienterad Civilingenjör inom maskinteknik och skeppsteknik med ett genuint intresse för krävande teknik och affärsutveckling.

Per har en bred erfarenhet av att utveckla nya produkter samt att vidareutveckla existerande produkter. Han har under senaste åren varit Projektledare för OXE Diesel 300 projektet som går under namnet BISON, där Cimco Marine utvecklar nästa generations dieselutombordare med bland andra Semcon. ”Per har rätt teknisk expertis och erfarenhet för att möta de höga kraven på kvalitet, användarvänlighet och uthållighet hos våra produkter. Dessutom kommer hans passion, drivkraft och fokus att säkerställa att vi fortsätter med en högpresterande arbetskultur i Cimco”, säger Myron Mahendra, VD, Cimco Marine AB.

Jag är stolt över att ha fått till uppgift att leda den tekniska utvecklingen av Cimco Marines unika sortiment. Efter att ha arbetat med marina dieselmotorer de senaste 20 åren är lösningen designad av Cimco Marine den överlägset mest effektiva och användarvänliga jag stött på”, säger Per Wigren, Teknisk Chef på Cimco Marine AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Citat

Per har rätt teknisk expertis och erfarenhet för att möta de höga kraven på kvalitet, användarvänlighet och uthållighet hos våra produkter. Dessutom kommer hans passion, drivkraft och fokus att säkerställa att vi fortsätter med en högpresterande arbetskultur i Cimco.
Myron Mahendra, VD, Cimco Marine AB
Jag är stolt över att ha fått till uppgift att leda den tekniska utvecklingen av Cimco Marines unika sortiment. Efter att ha arbetat med marina dieselmotorer de senaste 20 åren är lösningen designad av Cimco Marine den överlägset mest effektiva och användarvänliga jag stött på.
Per Wigren, Teknisk Chef, Cimco Marine AB