Kommuniké från årsstämma i Cimco Marine AB (publ)

På årsstämman i Cimco Marine AB (publ) den 19 april 2018 beslutades bland annat följande:

-       Resultaträkningen och balansräkningen för 2017 fastställdes.
        Stämman beslutade att ingen utdelning ska lämnas för räkenskapsåret 2017.
        Stämman beviljade styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2017.

-       Omval av styrelseledamöterna Andreas Blomdahl, Thomas Jakobsson, Luke Foster och Mats Säterberg
        samt nyval av Anders Berg och Magnus Folin som ordinarie styrelseledamöter. Omval av Allan Foster som
        styrelsesuppleant.

-       Nyval av Anders Berg som styrelseordförande.

-       Styrelsearvode ska utgå med totalt 1 050 000 kronor, varav 300 000 kronor till styrelsens ordförande och
        150 000 kronor till vardera av de övriga ledamöterna.

-       Omval av Ernst & Young AB som revisor fram till utgången av årsstämman 2019.

Styrelsen bemyndigades att för tiden intill nästa årsstämma vid ett eller flera tillfällen besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner och/eller konvertibler. Det totala antalet aktier som ska kunna tillkomma med stöd av emissionsbemyndigandet får motsvara sammanlagt högst 20 procent av antalet utestående aktier i bolaget vid tiden för årsstämman 2018.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Cecilia Anderberg, CEO, tel. +46 763-10 22 50, cecilia.anderberg@oxe-diesel.com

Myron Mahendra, CFO, tel. +46 763-47 59 82, myron.mahendra@oxe-diesel.com

Västra Hamnen Corporate Finance AB är Certified Adviser för Cimco Marine AB (publ).

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Cimco Marine AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 april 2018 kl. 19:30.

Cimco Marine AB (publ) har under flera år utvecklat OXE Diesel, världens första dieselutombordare i de högre effektnivåerna. Cimco Marines unika patenterade lösningar för kraftöverföring från motor till propeller, har lett till stor efterfrågan på bolagets motorer i hela världen.