Cyxone deltar i reumatologi-konferens med världsledande forskare och KOLs

Cyxone (publ), ett bioteknikföretag inom autoimmuna sjukdomar med huvudkandidaten rabeximod för utveckling inom ledgångsreumatism, deltar just nu i konferensen American College of Rheumatology (ACR) Convergence 23 där världsledande forskare, KOLs och läkemedelsbolag träffas.

ACR Convergence är den främsta konferensen för läkare, forskare och läkemedelsindustri verksamma inom reumatologi. Här presenteras de senaste forskningsresultaten, framstegen och genombrotten inom behandling av autoimmuna och autoinflammatoriska sjukdomar. Cyxones VD Carl-Magnus Högerkorp deltar på ACR Convergence för att bli uppdaterad inom området och för att träffa KOLs, läkemedelsbolag och andra aktörer inom området som visat intresse för bolagets läkemedelskandidat rabeximod.

”ACR convergence är en oerhört inspirerande konferens. Eftersom det är den främsta konferensen inom reumatologi och andra relaterade immundrivna sjukdomar ges man här en möjlighet att få en djupare inblick i dessa komplicerade tillstånd och hur de behandlas. Vad som står klart är att väldigt många sjukdomar är underbehandlade och det finns därför ett stort behov av nya läkemedel. Det är här, i korsningen av vetenskap och praktik, som Cyxone vill ta ledningen med sin läkemedelskandidat, rabeximod. Konferensen innebär också en fantastisk möjlighet att på ett och samma ställe träffa de många läkare och experter vi har pågående interaktioner och dialoger med. Vidare är det också rätt ställe för oss att prata med de industrirepresentanter som med stort intresse följer Cyxone.  De personliga mötena och interaktionen jag har med alla aktörer här bidrar på ett mycket positivt sätt till Cyxones mål och fortsatta utveckling av rabeximod till nästa generations behandling av ledgångsreumatism”, säger Carl-Magnus Högerkorp, VD för Cyxone.

Carl-Magnus Högerkorp, VD
E-post: carl.hogerkorp@cyxone.com

Cyxone AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: CYXO) utvecklar sjukdomsmodifierande behandlingar för sjukdomar som reumatoid artrit och multipel skleros. Rabeximod är en fas 2-läkemedelskandidat som utvärderas för möjlig behandling av reumatoid artrit. T20K är ett fas 1-läkemedelskandidat för behandling av multipel skleros. Certifierad rådgivare är FNCA Sweden AB. För mer information, besök www.cyxone.com