Cyxone följer upp sin kommunikation om nya strategin

Cyxone (publ), ett bioteknikföretag inom autoimmuna sjukdomar med huvudkandidaten rabeximod för utveckling inom ledgångsreumatism, meddelade härom veckan att bolaget reviderar sin tidigare strategi med anledning av viktiga patentgodkännanden och värdefulla marknadsmöjligheter. För att ge mer information om beslutet bakom förändringen, och ge en bild av kommande aktiviteter har VD Carl-Magnus Högerkorp medverkat i ett flertal intervjuer.

Alla intervjuer finns tillgängliga på bolagets hemsida, och nedan återfinns en lista med länkar till den kommunikation som har publicerats hittills:

Börsvärlden: Fem snabba med Carl-Magnus Högerkorp

Erik Penser: Intervju med Carl-Magnus Högerkorp

BioStock studio: VD Carl-Magnus Högerkorp kommenterar nya strategin

Penserpodden - bolagspitch med Cyxone

Erik Penser Analys

Den 7 september kl 09.00-09.35 medverkar även Carl-Magnus i Erik Penser Healthcare Day i Stockholm. Presentationen kan följas online via Erik Pensers Youtube-kanal samt kommer finnas tillgänglig på Cyxones hemsida några dagar efter evenemanget.

”Den nya strategin som vi tagit fram för rabeximod kommer innebära stora värdehöjande möjligheter för projektet och för Cyxone. För mig är det viktigt att finnas tillgänglig för våra aktieägare och förklara varför den här förändringen genomfördes, och vilka möjligheter den ger. Jag har därför medverkat i flera intervjuer i olika kanaler för att nå ut så brett som möjligt”, säger Carl-Magnus Högerkorp, VD på Cyxone.

Carl-Magnus Högerkorp, VD
E-post: carl.hogerkorp@cyxone.com

Cyxone AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: CYXO) utvecklar sjukdomsmodifierande behandlingar för sjukdomar som reumatoid artrit och multipel skleros. Rabeximod är en fas 2-läkemedelskandidat som utvärderas för möjlig behandling av reumatoid artrit. T20K är ett fas 1-läkemedelskandidat för behandling av multipel skleros. Certifierad rådgivare är FNCA Sweden AB. För mer information, besök www.cyxone.com