Bengt Dahlgren flyttar till Textiltorget i Hammarby Sjöstad

Fabege har tecknat ett hyresavtal med Samhällsbyggnadskonsulten Bengt Dahlgren Stockholm AB om cirka 2 250 kvm i Hammarby Sjöstad. Tillträde planeras till den 31 januari 2025 och avtalet löper i 6 år. Fastigheten Påsen 1, med konceptnamnet Textiltorget, renoveras varsamt och kommer att certifieras enligt BREEAM-SE Bespoke med nivå Excellent.

Bengt Dahlgren Stockholm tillträder de tre översta våningsplanen med tillgång till en egen terrass. Området sjuder idag av liv och rörelse tack vare det centrala läget i Hammarby Sjöstad, nära till spårbunden trafik vid både Mårtensdal och Gullmarsplan. Med den nya tunnelbanan på plats 2030 förbättras kommunikationerna ytterligare.

- Vi är glada över att Bengt Dahlgren väljer att flytta till vår fantastiska fastighet Textiltorget. Med den levande gatumiljön kommer människor inte bara att passera förbi, utan också stanna till för en morgonkaffe, shopping eller fika efter jobbet. Det är helt i linje med vår vision om att levandegöra området vid Virkesvägen, säger Linus Tillander, uthyrare på Fabege.

Fabege har genomgående varit måna om gestaltningen och bevarandet av detaljerna, samtidigt som byggnaden utvecklas för att möta hyresgästernas behov. Tillsammans med Tengbom Arkitekter skapas en unik karaktär som berikar hela det kreativa klustret i Hammarby Sjöstad.

- Vi är mycket glada över att kunna meddela att vi flyttar till nya lokaler och att vi stannar i Hammarby Sjöstad. Fabege är ett företag som delar våra värderingar kring teknik, hållbarhet och samhällsnytta, vilket gör samarbetet extra betydelsefullt för oss. Att vi dessutom får möjligheten att fortsätta vara verksamma i det område där vi redan trivs så bra är något vi värderar högt, säger Erik Bolander, VD på Bengt Dahlgren Stockholm AB.

Johanna Andersson, Uthyrningschef Förvaltning, tel 070-819 81 34, johanna.andersson@fabege.se

Med fokus på kommersiella fastigheter, utvecklar Fabege attraktiva platser i Stockholmsområdet. Vi är en närvarande partner som, med människan i centrum, nytänkande, ansvarsfullt och flexibelt, skapar förutsättningar för företag, platser och vår stad att utvecklas. Vårt perspektiv och ägande är långsiktigt. Vi vet att när vi skapar hållbart, skapar vi också värde. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se.

Vi är glada över att Bengt Dahlgren väljer att flytta till vår fantastiska fastighet Textiltorget. Med den levande gatumiljön kommer människor inte bara att passera förbi, utan också stanna till för en morgonkaffe, shopping eller fika efter jobbet. Det är helt i linje med vår vision om att levandegöra området vid Virkesvägen.
Linus Tillander, uthyrare på Fabege.