Delårsrapport januari-mars 2008

• Resultat efter skatt uppgick till 388 Mkr (356) och vinst per aktie efter utspädning till 2,28 kr (1,86)
• Hyresintäkterna uppgick till 561 Mkr (517)
• Överskottsgraden uppgick till 61 procent (59)
• Projektverksamheten skapade även detta kvartal betydande förädlingsvinster

– Fabege har sedan förra året ökat takten i projekt och vår projektportfölj utvecklas väl med en hög uthyrningstakt i projektfastigheterna. Under första kvartalet skapades betydande förädlingsvinster, både realiserade och orealiserade, i projektverksamheten, säger Christian Hermelin, VD för Fabege.

– Även förvaltningsverksamheten utvecklades positivt under det första kvartalet och överskottsgraden förbättrades med två procentenheter till 61 procent (59) jämfört med motsvarande period förra året, fortsätter Christian Hermelin.

Bilaga: Delårsrapport januari-mars 2008

Christian Hermelin, VD, tel 08-555 148 25, 0733-87 18 25
Åsa Bergström, ekonomi- och finanschef, tel 08-555 148 29, 070-666 13 80
Mats Berg, informationschef, tel 08-555 148 20, 0733-87 18 20

VD Christian Hermelin presenterar och kommenterar delårsrapporten idag kl 12.00 i Fabeges fastighet Wenner-Gren Center, Stockholm. Anmälan kan göras till Mats Berg (se tfnnr ovan), på www.financialhearings.com eller via e-mail hearings@financialhearings.com. Konferensen kan även följas via www.financialhearings.com.

Denna information är sådan som Fabege AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 08.30 den 6 maj 2008.