Fabege förstärker beståndet i Stockholms innerstad

Fabege har förvärvat fastigheten Mimer 5 om ca 12 100 kvm uthyrbar yta i Vasastan, Stockholm, för 380 Mkr. Säljare är Akademiska Hus och tillträde sker den 19 februari 2007.

Fastigheten, som främst innehåller kontors- och utbildningslokaler, är belägen i korsningen Vanadisvägen/Hagagatan och ansluter till Fabeges övriga fastigheter vid Norrtull. Mimer 5 är i gott skick efter en genomgripande renovering för några år sedan.

– Vi äger sedan tidigare bland annat Wenner-Gren Center i samma område. Mimer 5 blir ett utmärkt komplement och stärker vårt utbud av lokaler vid Norrtull/Norra Stationsområdet, kommenterar Christian Hermelin , VD för Fabege.