Fabege välkomnar Coors huvudkontor och servicefunktioner till Haga Norra

Fabege har tecknat tre hyresavtal med Coor omfattande totalt cirka 4 500 kvm i kontorsprojektet Kvarter 1, fastigheten Ackordet 1. Coor anlitas också som leverantör av service och trivsel till hyresgäster och besökare.

Coor hyr 3 158 kvm kontorsyta, 564 kvm konferensyta och 779 kvm deli- och restaurangyta i Kvarter 1. Samtliga avtal löper på sju år och har beräknat tillträde i oktober 2024 och januari 2025.

- Det känns mycket bra att flytta till nya moderna lokaler i Arenastaden och samtidigt kunna bidra med vår expertkompetens till kundupplevelsen i form av serviceleverans inom restaurang, lokalvård, reception och konferens, säger AnnaCarin Grandin, VD och Koncernchef på Coor.

Nyligen tecknades även avtal med Randstad, JM och SATS i Kvarter 1. Uthyrningsgraden i projektet uppgår till 66 procent i och med uthyrningen till Coor.

- Vi ser en trend på marknaden att kunderna efterfrågar moderna kontor i attraktiva lägen och uthyrningen till Coor är ett bevis på det. Det finns en god efterfrågan på resterande ytor och målsättningen är fastigheten är fullt uthyrd under 2023, säger Karl Henrik Lenneryd, Uthyrare Projekt på Fabege.

Utvecklingen av de nya stadskvarteren Haga Norra i Arenastaden omfattar 70 000 kvm kommersiella lokaler och 1 000 nya bostäder, varav Kvarter 1 består av 27 000 kvm lokaler. Lokalerna kommer erbjuda ett brett serviceutbud med kontor, reception, konferens, gym, cykelgarage, kvarterskrog, butiker och flera mötesplatser, både i huset och runt hörnet. Fabeges totala investering i Kvarter 1 beräknas till cirka 1,4 Mdkr. Fastigheten certifieras enligt BREEAM-SE på nivån excellent.

Johan Zachrisson, Affärsutvecklingschef, tel 076-7203419, johan-zachrisson@fabege.se

Med fokus på kommersiella fastigheter, utvecklar Fabege attraktiva platser i Stockholmsområdet. Vi är en närvarande partner som, med människan i centrum, nytänkande, ansvarsfullt och flexibelt, skapar förutsättningar för företag, platser och vår stad att utvecklas. Vårt perspektiv och ägande är långsiktigt. Vi vet att när vi skapar hållbart, skapar vi också värde. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se.

Det känns mycket bra att flytta till nya moderna lokaler i Arenastaden och samtidigt kunna bidra med vår expertkompetens till kundupplevelsen i form av serviceleverans inom restaurang, lokalvård, reception och konferens.
AnnaCarin Grandin, VD och Koncernchef på Coor.
Vi ser en trend på marknaden att kunderna efterfrågar moderna kontor i attraktiva lägen och uthyrningen till Coor är ett bevis på det. Det finns en god efterfrågan på resterande ytor och målsättningen är fastigheten är fullt uthyrd under 2023.
Karl Henrik Lenneryd, Uthyrare Projekt på Fabege.