MathWorks flyttar till Arenastaden och Fabege

Fabege har tecknat ett hyresavtal med MathWorks om drygt 1 100 kvm i fastigheten Kvarteret Poolen i Arenastaden. Tillträde planeras till oktober 2024 och avtalet löper i 7 år. Kontorshuset är certifierat enligt BREEAM nivå Excellent.

Fastigheten är belägen på Gustav III:s Boulevard 134 och inrymmer såväl kontor som restaurang, gym och simhall. MathWorks tillträder det översta våningsplanet med utsikt i alla väderstreck och två egna terrasser.

"Vi ser mycket fram emot att välkomna MathWorks till sitt nya kontor i Arenastaden. Vi hoppas att de attraktiva kontorslokalerna, det goda kommunikationsläget och det breda serviceutbudet i såväl fastigheten som genom Westfield Mall of Scandinavia och Friends Arena kommer bidra till mervärden för MathWorks medarbetare och verksamhet", säger Johan Zachrisson, Affärsutvecklingschef på Fabege.

Colliers Leasing har varit rådgivare i affären.

"Vi är oerhört glada över att kunna gratulera alla parter till en fin affär och ett gott samarbete. Vi är övertygade om att placeringen i Arenastaden och de fantastiska lokalerna kommer att möjliggöra en produktiv och trivsam arbetsmiljö för MathWorks", säger Marie Meyer, Head of Leasing på Colliers.

Det arbetar runt 30 000 personer i Arenastaden idag och här finns många av Sveriges mest framgångsrika företag etablerade. Kvarteret Poolen tilldelades tidigare i veckan Solna stadsmiljöpris 2024 och vann Årets Bygge 2023.

Johan Zachrisson, Chef Affärsutveckling, tel 076-720 34 19, johan.zachrisson@fabege.se