Miele flyttar till Solna Business Park

Fabege och Miele har tecknat avtal om drygt 1600 kvm i kontorsfastigheten Smeden 1 i Solna Business Park. Avtalet är på 8 år och inflyttning planeras till den 15 april 2024.

Lokalen på Svetsarvägen 17 i Solna kommer att anpassas för att uppfylla Mieles behov av kontor, matlagnings- och utbildningsytor och showroom.

- Uthyrningen till Miele är en av flera större uthyrningar i Solna Business Park under andra kvartalet. Nyligen tecknades även ett hyresavtal med Mekonomen Company om 1050 kvm. Det visar att trenden håller i sig att kunderna efterfrågar moderna kontor med bra kommunikationsmöjligheter, säger John Svanström, Uthyrare på Fabege.

Solna Business Park har ett stort serviceutbud med matvarubutiker, restauranger samt träningsanläggningar och är ett av Stockholms viktigaste företagskluster. Nyligen öppnades Smedens Mathall i fastigheten och tidigare invigdes även F9.

- Flytten bidrar till att förstärka vår position på marknaden och kontorslokalerna representerar vår kärnaffär både i uttryck och design. Vi kommer kunna skapa en unik yta för våra medarbetare och partners att komma i kontakt med våra produkter och varumärke på nya spännande sätt. Dessutom kommer vi erbjuda våra medarbetare ett stort serviceutbud i ett centralt läge och tvärbanan precis utanför dörren, säger Niklas Mair, VD Miele AB.

Colliers har agerat hyresgästrådgivare och Studio Stockholm är ansvarig arkitekt för lokalanpassningarna på uppdrag av Miele.

Johan Zachrisson, Affärsutvecklingschef, tel 076-7203419, johan-zachrisson@fabege.se

Med fokus på kommersiella fastigheter, utvecklar Fabege attraktiva platser i Stockholmsområdet. Vi är en närvarande partner som, med människan i centrum, nytänkande, ansvarsfullt och flexibelt, skapar förutsättningar för företag, platser och vår stad att utvecklas. Vårt perspektiv och ägande är långsiktigt. Vi vet att när vi skapar hållbart, skapar vi också värde. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se.

Uthyrningen till Miele är en av flera större uthyrningar i Solna Business Park under andra kvartalet. Nyligen tecknades även ett hyresavtal med Mekonomen Company om 1050 kvm. Det visar att trenden håller i sig att kunderna efterfrågar moderna kontor med bra kommunikationsmöjligheter.
John Svanström, Uthyrare på Fabege.
Flytten bidrar till att förstärka vår position på marknaden och kontorslokalerna representerar vår kärnaffär både i uttryck och design. Vi kommer kunna skapa en unik yta för våra medarbetare och partners att komma i kontakt med våra produkter och varumärke på nya spännande sätt. Dessutom kommer vi erbjuda våra medarbetare ett stort serviceutbud i ett centralt läge och tvärbanan precis utanför dörren.
Niklas Mair, VD Miele AB.