Skolverket väljer Fabege och Solna Business Park

Fabege har tecknat ett nytt hyresavtal med Skolverket i Solna Business Park som omfattar nästan 11 000 kvm, vilket är en minskning med cirka 2000 kvm. Avtalet innebär att Skolverket sitter kvar med sin verksamhet i fastigheten Fräsaren 12 på Svetsarvägen 16, det nya hyresavtalet träder i kraft den 1 oktober 2024 och löper i sex år.

Lokalen i fastigheten Fräsaren 12 kommer att iordningställas enligt Skolverkets arbetsplatsstrategi för att möta kraven för en attraktiv och modern arbetsplats som främjar samarbete, öppenhet, kreativitet och rörelse.

Hyresvärdet uppgår till drygt 36 Mkr per år vilket minskar nettouthyrningen med 14 Mkr. Fastigheten är certifierad enligt BREEAM-SE på nivån excellent.

- Vi är glada över att Skolverket väljer att sitta kvar hos oss efter att de utvärderat ett stort antal andra lokalalternativ. Det vittnar om Solna Business Parks starka attraktionskraft genom mixen av företag, myndigheter och service liksom värdet av närheten till allmänna kommunikationer, säger Susanna Elvsén, Marknadsområdeschef på Fabege.

Solna Business Park har ett utmärkt kommunikationsläge genom att tvärbanan passerar igenom stadsdelen och att Sundbybergs station nås inom fem minuters promenad, den enda stationen i Stockholm där tunnelbana, tvärbana, pendeltåg och fjärrtåg sammanstrålar.

Susanna Elvsén, Marknadsområdeschef, tel 073 387 18 48, susanna.elvsen@fabege.se
Mattias Jacobsson, Fastighetschef, tel 070 229 84 16, mattias.jacobsson@fabege.se
Sofia Ranji, Uthyrningschef projekt, tel 073 387 18 73 sofia.ranji@fabege.se

Med fokus på kommersiella fastigheter, utvecklar Fabege attraktiva platser i Stockholmsområdet. Vi är en närvarande partner som, med människan i centrum, nytänkande, ansvarsfullt och flexibelt, skapar förutsättningar för företag, platser och vår stad att utvecklas. Vårt perspektiv och ägande är långsiktigt. Vi vet att när vi skapar hållbart, skapar vi också värde. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se.

Vi är glada över att Skolverket väljer att sitta kvar hos oss efter att de utvärderat ett stort antal andra lokalalternativ. Det vittnar om Solna Business Parks starka attraktionskraft genom mixen av företag, myndigheter och service liksom värdet av närheten till allmänna kommunikationer.
Susanna Elvsén, Marknadsområdeschef på Fabege.