Starka rekryteringar till Fabege

Nu förstärker Fabege uthyrningsteamet och har rekryterat tre uthyrare som börjar i höst. Den 1 augusti tillträdde även Johan Zachrisson som ny chef för affärsutveckling och transaktion samt medlem av koncernledningen.

Krister Lööw kommer närmast från Skanska Fastigheter i Stockholm där han varit försäljningsansvarig för bland annat Skanskas satsningar i Hammarby Sjöstad. Han har även lång erfarenhet från uthyrning och försäljning från både AMF Fastigheter och CBRE.

Annika Eriksson är idag senior uthyrare på NCC Property Development där hon bland annat arbetat med flera kontorsprojekt i Hagastaden samt i Bromma. Hon har även gedigen erfarenhet från kommersiella projektfastigheter från både Newsec och Skanska.

Linus Tillander arbetar idag som leasing manager på Cushman & Wakefield och börjar som uthyrare på Fabege med fokus på city och Hammarby Sjöstad. Linus har även erfarenhet från Novi Real Estate i Stockholm.

- Vi är väldigt glada över att komplettera uthyrningsteamet med dessa tre personer och deras erfarenheter. Tillsammans får vi än bättre förutsättningar att vara en aktiv partner till såväl befintliga som potentiella kunder när de vill förändra och utveckla sina kontor och att marknadsföra många av våra spännande projekt i portföljen, kommenterar Andreas Malmsäter, uthyrningschef på Fabege.

Johan Zachrisson, Chef Affärsutveckling, tel 076-720 34 19, johan.zachrisson@fabege.se
Andreas Malmsäter, Uthyrningschef, tel 08-555 148 62 alt. 073-986 15 08

Med fokus på kommersiella fastigheter, utvecklar Fabege attraktiva platser i Stockholmsområdet. Vi är en närvarande partner som, med människan i centrum, nytänkande, ansvarsfullt och flexibelt, skapar förutsättningar för företag, platser och vår stad att utvecklas. Vårt perspektiv och ägande är långsiktigt. Vi vet att när vi skapar hållbart, skapar vi också värde. Fabegeaktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap-segmentet. För mer information, vänligen besök oss på www.fabege.se.

Vi är väldigt glada över att komplettera uthyrningsteamet med dessa tre personer och deras erfarenheter. Tillsammans får vi än bättre förutsättningar att vara en aktiv partner till såväl befintliga som potentiella kunder när de vill förändra och utveckla sina kontor och att marknadsföra många av våra spännande projekt i portföljen.
Andreas Malmsäter, uthyrningschef på Fabege