Dubbel vinst för Fazer Konferens i Congrex-rankning

Två av Fazer Konferens anläggningar, Skogshem & Wijk Meetings Events och Nääs Fabriker Hotell & Restaurang, toppar Congrex årliga rankning av konferens- anläggningar som presenterades idag.

Congrex har återigen nominerat Årets svenska konferensanläggningar i olika kategorier. Nomineringarna baseras på betygsättning av drygt 10 000 konferenser under 2010 samt juryns bedömning av motiveringarna. Det är i år 13:e gången som nomineringarna görs. Juryn har nu utsett årets vinnare och bland dem finns två av Fazer Konferens elva anläggningar.

Skogshem & Wijk Meetings Events på Lidingö har utsetts till Årets Vägvisare med motiveringen: ”Skogshem & Wijk är en sann förebild för sitt arbete inom miljö och säkerhet och är certifierade för ISO 14001, Svanen och Safe Hotels. De visar tydligt upp detta fokus på sin hemsida och kan på ett föredömligt sätt vägleda kunderna till ett miljö- och säkerhetsanpassat möte genom färdiga mötespaket och checklistor.”

- Vi är mycket stolta över att vårt miljö- och säkerhetsarbete har uppmärksammats och bidragit till att vi fått denna utnämning, säger Eva Forsberg, platschef på Skogshem & Wijk.

Nääs Fabriker Hotell & Restaurang i Tollered utanför Göteborg vann i kategorin Bästa Totalupplevelse. Motiveringen lyder: ”Världsklass! En konferensanläggning som har allt! Fin omgivning, trevlig service från personalen, god mat och härlig atmosfär.”

- Utnämningen visar att vårt målmedvetna arbete uppskattas av våra gäster - nu ska vi bli ännu bättre, säger Magnus Flygare, platschef på Nääs Fabriker.

För mer information, vänligen kontakta:

Sofia Liljefors-Edlund, Kommunikationsdirektör Fazer Sverige. Mobil: 070-202 62 25
E-post: sofia.liljefors-edlund@fazer.com

Eva Forsberg, platschef Skogshem & Wijk. Mobil: 070-652 90 01
E-post: eva.forsberg@fazer.com

Magnus Flygare, platschef Nääs Fabriker. Mobil: 070-650 41 47
E-post: magnus.flygare@fazer.com

Fazer-koncernen
Familjeföretaget Fazer grundades 1891 när Karl Fazer öppnade sitt första konditori i Helsingfors. Idag har Fazer-koncernen affärsverksamhet i åtta länder och erbjuder måltidstjänster (Fazer Food Services) samt bageri- och konfektyrprodukter (Fazer Bageri & Konfektyr). Kända varumärken är bl.a. Amica, Dumle, Geisha och Skogaholm. I Sverige finns fem bagerier och 300 restauranger och caféer samt 11 konferensanläggningar som drivs av Fazer. Konfektyrtillverkningen sker i Finland. Verksamhetens hörnstenar är kundfokus, utmärkt kvalitet och samarbete. Fazer-koncernens omsättning var över 1,5 miljarder euro år 2010. Koncernen har ca 16 500 anställda, varav 3 300 i Sverige.

E-post: sofia.liljefors-edlund@fazer.com