Fazer är ny huvudsponsor till Masked Singer Sverige

Tittarsuccén Masked Singer Sverige är tillbaka med säsong två och Fazer är en av huvudsponsorerna till vårens fredagsunderhållning. Satsningen är en del av varumärket Karl Fazers 100 års jubileum. Genom sponsorskapet vill Fazer ytterligare ta ett kliv till att bli det självklara valet i godishyllan.

- Vi är på en tillväxtresa med Fazer Konfektyr. Under året uppmärksammar vi Karl Fazers 100 års jubileum med en rad aktiviteter. Nyligen lanserade vi Karl Fazer Apelsinkrokant och Karl Fazer Caramel Popcorn, nyheter som vi tror kommer att bli nya smakfavoriter. Satsningen att sponsra Masked Singer Sverige är en del av arbetet för att bli det självklara valet i godishyllan till fredagsunderhållningen, säger Robert Engman, VP, Commercial Fazer Sweden.

Masked Singer Sverige nådde 2 miljoner svenskar redan under det första avsnittet 2021. I programmet tävlar 12 välkända profiler under fantastiska masker föreställande olika figurer i en av de mest spektakulära sångtävlingarna. Vem som döljer sig bakom respektive mask, avslöjas först när deltagaren behöver lämna tävlingen och ta av sig masken.

Genom att Fazer blir en av huvudsponsorerna till programmet vill företaget inspirera tittarna till att ladda upp för en godare kväll.

- Tävlingen Masked Singer Sverige är ett engagerande program, en gissningslek för både familj och vänner som samlas i tv-soffan på fredagar. I vårt breda sortiment finns något för alla smaker. Vi vill som huvudsponsor till programmet inspirera tittarna till en godare kväll och till att upptäcka nya favoriter från varumärkena Karl Fazer, Dumle och Tutti Frutti med många fler, fortsätter Robert.

Som en del av sponsorskapet har Fazer tagit fram en egen Fazer maskot. Den fredagsuppklädda maskoten föreställande en ko är iklädd en mörkblå sammetskavaj med gulddetaljer och kommer att bjuda på flera överraskningar. Maskoten är bland annat framtagen för att symbolisera den sammetslena chokladen och att Karl Fazer är gjord på färsk mjölk. Under sponsorperioden kommer det dessutom att presenteras olika aktiveringar såsom onlinespel, tävlingar på sociala mediekanaler och i butik.

Masked Singer Sverige säsong två sänds varje fredag nio veckor framåt med start den 25 mars klockan 20.00 på TV4 och TV4 Play.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Senning Planstedt, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
press@fazer.com, 073 079 58 64

För produktförfrågningar, vänligen kontakta:

Linnea Dubois, EKPR & Kommunikation
linnea.dubois@ekpr.com, 073 531 30 99

Fazer-koncernen

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. Vår mission, Mat med mening, bygger på vårt unika 130-åriga arv, djupa konsumentinsikter och innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Med våra engagerade medarbetare fokuserar vi på konsumentprodukter och vår direkt till konsument-riktade verksamhet i Norden, Baltikum och ytterligare till ca 40 olika länder. Vår verksamhet följer Fazers uppförandekod som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Fazer-koncernens omsättning 2021 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet medarbetare till ca 8 000.

Northern Magic. Made Real.

Citat

Robert Engman, VP, Commercial Fazer Sweden