Fazer Culinary Team gästar Nacka Strand – uppvärmning inför matolympiaden

Den 6-9 oktober genomförs Olympiade der Köche - världens största lagtävling för kockar - i Erfurt, Tyskland.  Fazer Culinary Team är ett av lagen som representerar Sverige i matolympiaden. Nu besöker laget Fazer Restaurang i Nacka Strand, för att servera tävlingsmenyn. Och du är inbjuden att provsmaka.

Fazer har målet att servera lunch i världsklass, och är på god väg. I oktober ställer man upp med ett eget lag, Fazer Culinary Team, i matolympiaden i Erfurt, Tyskland. Olympiade der Köche har en historia som sträcker sig ända tillbaka till 1902. Det är den äldsta och mest prestigefyllda internationella matlagningstävlingen i världen.
– Vi strävar hela tiden efter att laga ännu bättre mat. Träning och tävling gör att vi serverar godare lunch till våra gäster och därför uppmuntrar vi gärna våra kockar att tävla. Nu håller vi sådan hög klass på vår matlagning att vi är redo för matolympiaden, säger Anette Björnlund, marknadsdirektör Fazer Food Service.

Den 4 maj kl.12.00 bjuder Fazer in till pressträff i Nacka Strand, Fazer Restaurang, för avsmakning av tävlingsmenyn, samt möjlighet att träffa deltagarna i Fazer Culinary Team – Joachim Mueller, Daniel Sparrfeldt, Niklas Edgren, Niclas Melin och Emma Jigblad, som till vardags arbetar ute i lunchrestaurangerna. På plats finns också en domare från Olympiade der Köche.

Pressträff
Vad:
Fazer Culinary Team är utsedda till Olympiade der Köche. Avsmakning av tävlingsmenyn.
När:
Fredag 4 maj, kl. 12.00

Var:
Fazer Restaurang, Cylindervägen 11, Nacka Strand, Stockholm
Närvarande:
Fazer Culinary Team - Joachim Mueller, Daniel Sparrfeldt, Niklas Edgren,
Niclas Melin och Emma Jigblad, och domaren Karlheinz Haase.

Anmälan:
Kontakta Ida Nilsson, mobil 0709-134037, e-post: ida.nilsson@valentin.se

För ytterligare information kontakta:
Anette Björnlund, marknadsdirektör Fazer Food Services AB
Telefon: 08-470 73 65, mobil: 070-691 50 36, e-post:
anette.bjornlund@fazer.com

Yvonne Rossbaum, projektledare events Fazer Food Services AB
Mobil: 070-598 74 92, e-post:
yvonne.rossbaum@fazer.com

Fazer Food Services är det ledande företaget inom måltidstjänster i Norden. Fazer Food Services erbjuder läcker mat och kundanpassade servicelösningar. Fazer Food Services har över 1 100 restauranger i Finland, Sverige, Norge och Danmark. I Sverige serverar Fazer Food Services närmare 80 000 måltider dagligen, de flesta under varumärket Amica. Våra cirka 220 enheter finns på företag, skolor och universitet samt inom äldrevården. Antalet anställda är cirka 1500. I oktober 2012 tävlar Fazer Culinary Team i matolympiaden i Erfurt. Läs mer på www.fazer.se.

Taggar: