Fazer Food Services ska sköta restaurang, café och catering hos Tele2 i Kista

Stockholm 12 juli, 2019 – Fazer Food Services tar över restaurangen på Torshamnsgatan 17 i Kista genom ett avtal med fastighetsägaren Klövern. Samtidigt ingår man avtal avseende drift av café och catering på Tele2s huvudkontor. Avtalen börjar gälla från den 1 augusti 2019.

Tele2s medarbetare samt externa gäster får därmed möjlighet att äta såväl nyttiga som spännande matupplevelser samtidigt som färdiga matlådor och take-away-middagar ska bidra till att lösa livspusslet. Det går även att arrangera konferenser och att beställa catering till större tillställningar.

– Det känns mycket roligt att vi får växa med en ytterligare restaurang i området. Vi vill ge våra besökare en trevlig upplevelse som ger energi. För oss innebär det stort fokus på en behaglig atmosfär, nyttiga måltidsalternativ och ett bra gästbemötande som höjer helhetsupplevelsen, säger Joakim Nilsson, vd på Fazer Food Services.

Erbjudandet grundar sig bland annat i Fazer Food Services arbete med att erbjuda näringsrika måltider med tydligt hållbarhetsfokus som exempelvis fler gröna alternativ samt arbete med minskat matsvinn. Detta speglas både i menyn och i erbjudandets upplägg, där man bland annat vill uppmuntra till bättre anpassade portioner.

– Att minska matsvinnet är en viktig del i arbetet och vi kommer att arbeta aktivt med menyerna för att alltid erbjuda nya spännande alternativ till kött. Det är viktigt att grönsakerna inte bara ses som enskilda tillbehör utan får en stor roll i hela matupplevelsen, säger Agneta Sjölin.

De nya avtalen löper från den 1 augusti 2019 och restaurangen kommer till en början att vara stängd för vissa ändringar i miljön. Caféet öppnar den 19 augusti och restaurangen öppnar den 16 september.

För mer information, kontakta:
Agneta Sjölin, Sektorchef Fazer Food Services, 070-294 57 56 eller agneta.sjolin@fazer.com
Alexandra William-Olsson, Kommunikationsdirektör Fazer Food Services, 070-168 19 27 eller
alexandra.william-olsson@fazer.com

Om Fazer
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som har verksamheter av hög kvalitet inom bland annat restaurang, café, konfektyr, bageri och livsstilsprodukter. Fazer Food Services är koncernens verksamhet i matsegmentet och ledande inom måltidstjänster i Norden. Missionen är att skapa smakupplevelser och mat med mening.

Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. För mer information, besök fazer.se.

Om oss

Fazer-koncernen 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.