Fazer-koncernens årsredovisning 2019 publicerad

Vi har idag, den 2 april 2020, publicerat Fazer-koncernens årsredovisning 2019 här: https://www.fazergroup.com/sv/arsredovisning

Fazer-koncernens årsredovisning beskriver framstegen som gjorts i att förverkliga företagets strategi och hållbarhetsmål, samt illustrerar faktorer som är relevanta för Fazers långsiktiga framgång. Årsredovisningen omfattar en överblick av företagets verksamhet och hållbarhetsarbete, en redogörelse över bolagsstyrningen, styrelsens verksamhetsberättelse, samt bokslutet som publicerats som ett separat dokument.

Under 2019 fortsatte Fazer att verkställa sin strategi genom försäljningen av Fazer Food Services till Compass Group, vilken slutfördes i januari 2020. Fazer siktar nu mot sitt strategiska mål till att bli ett modernt hållbart matföretag med en gemensam riktning genom stärkt konsumentfokus och med en ny vision som ledstjärna. Medan Fazer är medveten om den aktuella situationens oförutsägbarhet, behöver företaget ha en fast riktning framåt. Strategin visar vägen för koncernen under de kommande åren. Fazer-koncernens årsredovisning och bokslut finns tillgängliga på https://www.fazergroup.com/sv/arsredovisning

För mer information vänligen kontakta:

Fazer Sverige

Mats Liedholm, vd, Fazer Sverige, 072 211 40 85, mats.liedholm@fazer.com
Christine Kullgren, kommunikationsdirektör, Fazer Sverige, 073 062 32 13, christine.kullgren@fazer.com

Fazer-koncernenJouni Grönroos, ekonomidirektör och vice verkställande direktör, Fazer-koncernen, jouni.gronroos@fazer.com, tfn +358 40 504 5125
Ulrika Romantschuk, EVP, kommunikation och varumärkesledning, Fazer-koncernen, ulrika.romantschuk@fazer.com , tfn 358 40 566 4246

Fazer-koncernen

Med fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact.

Taggar: