Fazer lanserar nytt matbröd i ”brytformat”

Brytbröd är det senaste tillskottet i Fazers Finaste sortiment. Det är ett saftigt och gott matbröd med en fyllig smak från solrosfrön, linfrön, hirs och majsflingor. Fazers Finaste Brytbröd är perfekt för den som gärna doppar bröd i oljor eller röror. Brytbrödet passar även utmärkt som ett smakhöjande och mättande komplement till soppor, grytor och sallader.

Fazers Finaste Brytbröd är ett givet val för den medvetna konsumenten som vill ha smakupplevelser även till vardags. Det goda, durumbeströdda brödet är smakrikt tack vare goda fröer och majsflingor.

- Ett lite mindre och finare brytbröd ligger helt rätt i tiden. Konsumenterna vill ha fler exklusiva alternativ i brödhyllan, gärna också i mindre storlekar, säger Lisa Söderholm, produktchef på Fazer Bageri & Konfektyr. Den rådande trenden för goda röror och olivoljor, gör också att den här typen av matbröd efterfrågas.

Brytbrödet är perfekt att äta tillsammans med höstens värmande soppor och grytor. Eller som del av en mezemåltid och som tillbehör på tapasbrickan.

Fazers Finaste Brytbröd sticker ut med sin eleganta förpackning i svart och guld. Varje förpackning innehåller 250 gram och cirkapris är 15,90 SEK. Brödet finns att köpa i butik från vecka 40.

För mer information vänligen kontakta:

Lisa Söderholm, produktchef Fazer Bageri & Konfektyr

Telefon: 08-470 73 08, e-post: lisa.soderholm@fazer.com

Sofia Liljefors-Edlund, Kommunikationsdirektör Fazer Sverige

Telefon: 08-470 72 72, mobil: 070-202 62 25, e-post: sofia.liljefors-edlund@fazer.com

För produktprover och pressbilder, vänligen kontakta:

Karin Tångstedt, Presskontakt Agency

Mobil: 070-861 73 74, e-post: karin@agency.se

Fazer-koncernen

Familjeföretaget Fazer grundades 1891 när Karl Fazer öppnade sitt första konditori i Helsingfors. Idag har Fazer-koncernen affärsverksamhet i åtta länder och erbjuder måltidstjänster (Fazer Food Services) samt bageri- och konfektyrprodukter (Fazer Bageri & Konfektyr). Kända varumärken är bl.a. Amica, Dumle, Geisha och Skogaholm. I Sverige finns fem bagerier och cirka 300 restauranger och caféer. Konfektyrtillverkningen sker i Finland. Verk-samhetens hörnstenar är kundfokus, utmärkt kvalitet och samarbete. Fazer-koncernens omsättning var över 1,5 miljarder euro år 2010. Koncernen har ca 16 500 anställda, varav ca 3 300 i Sverige.

Taggar: