Fazer partnerföretag till AGFO talk

Fazer fortsätter partnerskapet med insikts- och mediebolaget AGFO (agriculture/food). AGFO, som verkar under LRF Media, har sedan 2017 fungerat som en samlingsplats för personer som är intresserade av morgondagens hållbara matsystem. På grund av nuvarande läge med coronapandemin flyttar de populära eventen till kostnadsfria digitala seminarier.

28 april 8.30-9.45: Jakten på svenskt växtbaserat protein
Nu efterfrågas allt mer växtbaserat protein, men kan producenterna leverera? Och hur möts kraven på mer svenskproducerat? Välkommen till en morgon där vi trendspanar och samtalar med experter och aktörer.

Utöver Fazers hållbarhetsmål om mer växtbaserat så är nya proteinkällor ett högaktuellt ämne genom storsatsningen på havre och innovativa produktlanseringar som Frebaco Havreris och Fazer Yosa Havrebit. Vi blickar även längre in i framtiden genom partnerskapet med Solar Foods som utvecklat ett helt nytt koldioxidneutralt protein, Solein®, som kan tillverkas helt oberoende av jordmån, negativ markanvändning, väder och klimat. Medverkar från Fazer gör Jenny Brink, varumärkes och kategorichef för växtbaserad mat på Fazer.

För mer info och kostnadsfri anmälan tryck här

26 maj: Lokalproducerat – hype eller framtiden?
Lokalproducerad mat efterfrågas som aldrig förr – men vad betyder egentligen begreppet? Och vilken roll spelar den lokala maten i framtiden? Välkommen till en morgon där vi trendspanar och samtalar med experter och aktörer.

För mer info och kostnadsfri anmälan tryck här.

Eventserien stöttas av FazerLantmännen och Culinar.

Alla tidigare AGFO Talks finns att titta på här: https://agfo.se/agfo-talk/
Dessutom kan du läsa trendspaningar varje fredag i AGFO Weekly

För mer information, vänligen kontakta:

Cecilia Lilljeforss, kommunikationsdirektör Fazer Bageri & hållbarhet
Telefon: + 46(0) 72 526 49 91
E-post: cecilia.lilljeforss@fazer.com

Taggar:

Om oss

Fazer-koncernenMed fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.