Fazer stöder lärarnas Campus – seminarium

I höst får lärarna ett eget Campus – seminarium. Campus är ett toppseminarium som höjer lärarna samhörighet, och erbjuder dem den nyaste tillgängliga informationen från världen över. Fazer har glädjen att få vara en av Campus samarbetspartners.

Campus leds av toppexperter, och ämnena som behandlas är både stora och små: Allt från klimatförändringen till sociala medier, Östersjöns situation, konfliktlösning, acceptans av olikheter och mobilspel tas upp.

Campus ordnas för första gången i Savoy teatern i Helsingfors 7.9 kl.15-19. Med ryms 700 personer, och tillställningen sänds dessutom via nätet till alla Finlands lärare. Filmerna från tillställningen finns tillgängliga på nätet avgiftsfritt, och de kan t.ex. användas som en del av undervisningen.

Campus är en icke vinststrävande tillställning och är alltså avgiftsfri för alla lärare.

Fazer är med i projektet med ” Vägkost för livet ” -temat

Hela samhällets framtid växer upp i lärarnas händer. ”Fazer vill absolut stöda projektet som erbjuder lärarna ett seminarium de är värda. Högklassigt finskt lärararbete säkrar att vi även i framtiden hittar kunniga medarbetare”. Säger Ulrika Romantschuk direktör för kommunikation och intressegruppsrelationer på Fazer.

Fazer deltar i projektet med ”Vägkost för livet” - temat, som riktar sig mot unga skolelever. ”Vägkost för livet” uppmuntrar unga till att söka efter sina egna intressen och riktlinjer för framtiden. Under samma tema erbjuder Fazer möjligheten för skolelever att bekanta sig med arbetslivet, och samarbetar även med SOS- barnbyar.

Tilläggsinformation:
Ulrika Romantschuk, direktör, kommunikation och intressegruppsrelationer, tel. 040 566 4246

Fazer-koncernen

Familjeföretaget Fazer grundades år 1891 när Karl Fazer öppnade sitt första konditori i Helsingfors. Idag erbjuder Fazer-koncernen måltidstjänster samt bageri- och konfektyrprodukter med verksamhet i åtta länder.

Kundfokusering, utmärkt kvalitet och samarbete är grundstenarna i Fazers verksamhet. Till koncernen hör två affärsområden, Fazer Food Services och Fazer Bageri & Konfektyr, som skapar smakupplevelser i sina respektive branscher.

Fazer-koncernens omsättning var över 1,5 miljarder euro år 2010. Koncernen har ca 16 500 anställda.

Fazer Food Services

Fazer Food Services är det ledande företaget inom måltidstjänster i Norden. Fazer Food Services erbjuder läcker mat och kundanpassade servicelösningar. Fazer Food Services har närmare 1 400 restauranger i Finland, Sverige, Norge, Danmark och Ryssland.

Fazer Bageri & Konfektyr

Fazer är det ledande bageriföretaget i Finland och ett av de ledande i Östersjöområdet och Ryssland.  Bröd och bakverk bakas i Finland, Sverige, Estland, Lettland, Litauen och Ryssland var Fazers verksamhet går under namnet Hlebnyj Dom. I konfektyrbranschen är Fazer det ledande företaget och en stark aktör i Östersjöområdet. Tre konfektyrfabriker är belägna i Finland: i Vanda tillverkas chokladprodukter, i Villmanstrand tillverkas sockerkonfektyr och i Högfors tillverkas tuggummi.