Fazers restaurang är årets lunchställe i Nacka

Fazer Restaurang i Nacka Strand är Årets lunchrestaurang i Nacka. Av mer än 200 restauranger i kommunen blev sju restauranger nominerade. Efter nomineringen gjorde en matpatrull på nio personer flera oanmälda besök och bedömde mat, miljö och servering. Slutligen utsågs en vinnare, Fazer Restaurang.

”Vi är naturligtvis väldigt stolta över utnämningen och glada över att vårt målmedvetna kvalitetsarbete märks”, säger Monica Carlsson, restaurangchef på Fazer Restaurang i Nacka. ”Att servera en lunchbuffé som är god, varierad och hälsosam är en självklarhet, men vi nöjer oss inte med det. Vi vill också överraska våra gäster med en smakupplevelse varje dag. Det kan vara en liten ”shot” med morot, ingefära och lime, eller en bit läcker chokladkaka.” Smakupplevelsen är förstås det viktigaste, men inte allt. Vid sidan av smak är utmärkt kvalitet och gästernas trivsel viktigt för upplevelsen. ”Vi har bestämt oss för att också vara den trevligaste restaurangen att gå till och engagerar oss i att få våra gäster att trivas”, berättar Monica Carlsson. Juryn tog fasta på helheten när de gjorde sin grundliga bedömning. Först besöktes över 200 restauranger och sedan nominerades sju, som man besökte ytterligare några gånger innan man slutligen utsåg en vinnare. Juryns motivering: "Hos Fazer Restaurang finns något för alla! Här hittar du aptitretaren och den variationsrika maten för alla smaker. Konceptet är hållbart och står sig i tiden. Du vet vad du får – och är nöjd när du går!" Tävlingen Årets lunchrestaurang arrangeras av Nacka Kommun i samarbete med Årets Företagarträff och Nacka Värmdö Posten. För ytterligare information och bilder vänligen kontakta: Michael Bühring , regionchef Fazer Amica AB, tel 08 470 72 96, michael.buhring@fazer.se Johanna Blom, kommunikationschef Fazer, tel 08 470 72 77, johanna.blom@fazer.se

Taggar: