Gateau expanderar till Uppsala

Gateau fortsätter sin expansion och i slutet på mars går det att handla hantverksbakade surdegsbröd och franska tårtor även i Uppsala. Med den nya butiken finns Gateau i fem städer med 33 butiker.

Torsdag den 28 mars slår Gateau upp dörrarna till en ny brödbutik på Uppsala centralstation. Det blir den första butiken i Uppsala, sedan tidigare finns Gateau i fyra städer med 33 butiker.

– Uppsala centralstation är ett mycket attraktivt läge för Gateau och har länge varit på vår önskelista för potentiella etableringar, vi är därför otroligt glada över att kunna berätta att vi öppnar vår första butik just här. Vi har sett att det finns en efterfrågan i Uppsala som vi nu vill svara på och i med denna butik öppnas också andra möjligheter i regionen, säger Johan Rosenblom, vd Gateau Sverige.

Gateaus sortiment består av hantverksbakade surdegsbröd, frallor, utsökt kaffebröd och eleganta tårtor. Gateaus butik på Uppsala centralstation kommer även att erbjuda ett stort urval av take away produkter som färska smörgåsar, yoghurt, kalla och varma drycker såsom färskmalet kvalitétskaffe. Butiken kommer att ha öppet mån-fre 06:00-20:00 samt lör-sön 08:00-18:00. För mer information besök vår hemsida, www.gateau.se

För mer information, vänligen kontakta:
Iris Mäkitalo, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
Telefon: + 46 73 594 84 53
E-post: iris.makitalo@fazer.com

Om Gateau
Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937. Gateau driver brödbutiker där kunderna alltid kan lita på högsta kvalitet på produkter och bemötande. Gateau är mest kända för sina surdegsbröd som bakas i stenugnar samt kaffebröd och konditorivaror. Dessutom erbjuder Gateau ett sortiment av gåvoprodukter som marmelad, knäckebröd och müsli. Gateau har idag 450 anställda med 22 butiker i Stockholm, 8 butiker i Skåneregionen, 2 butiker i Göteborg samt 14 butiker i Helsingfors. Gateau är sedan 2011 en del av Fazer Group. Se också: www.gateau.se

Taggar:

Om oss

Fazer-koncernen 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med en mission att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. Detta är Northern Magic. Made Real. I dag är Fazer ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, växtbaserade måltider, mjölkfria produkter och on-the-go-mat och -dryck samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i nio länder och export till cirka 40 länder. Fazers framgång grundar sig på Karl Fazers vision, värderingar och kreativitet: bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, kunniga medarbetares engagemang och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2018 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till över 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.

Citat

Johan Rosenblom, vd Gateau Sverige.