Gateau öppnar nya pop-up butiker med påsktema i H&M Home:s konceptbutiker

Mellan 8 - 20 april öppnar Gateau pop-up butiker med påsktema i H&M HOME:s konceptbutiker på Drottninggatan och Biblioteksgatan i Stockholm, samt på Gustav Adolfs torg i Malmö. I Gateaus pop-up butiker kan du hitta exklusiva godsaker som hör påsken till, så som handgjorda chokladägg och marsipan.

Gateau är Sveriges största hantverksbageri och är känt för sina surdegsbröd, bakverk och tårtor. Under april månad gör Gateau comeback på H&M HOME:s konceptbutiker genom pop-up butiker med påsktema.

– Gateau erbjuder premiumprodukter utöver det vanliga och detta är ett spännande samarbete där vi får möjligheten att visa vårt sortiment i en inspirerande butiksmiljö, säger Johan Rosenblom, vd Gateau Sverige.

Gateaus pop-up butiker håller öppet mellan 8 - 20 april i H&M HOME:s konceptbutiker på Drottninggatan 50 och Biblioteksgatan 11 i Stockholm, samt Gustav Adolfs torg 2 i Malmö. Öppettiderna för pop-up butikerna är måndag till söndag: 11-18.00. Här kommer besökare kunna njuta av utsökta bullar, kakor, marmelader och handgjort påskgodis.

I Gateaus påskgodissortiment finns klassiska favoriter så som marsipankycklingar, mandelägg, marsipanägg och handgjorda chokladägg fyllda med marsipan och praliner. Hela påsksortimentet finns i Gateaus butiker, hitta din närmaste butik via hemsidan.

För mer information, vänligen kontakta:

Iris Mäkitalo, kommunikationsansvarig, Fazer Sverige
Telefon: + 46 73 594 84 53
E-post: iris.makitalo@fazer.com

Om Gateau
Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937. Gateau driver brödbutiker där kunderna alltid kan lita på högsta kvalitet på produkter och bemötande. Gateau är mest kända för sina surdegsbröd som bakas i stenugnar samt kaffebröd och konditorivaror. Dessutom erbjuder Gateau ett sortiment av gåvoprodukter som marmelad, knäckebröd och müsli. Gateau har idag 450 anställda med 22 butiker i Stockholm, 8 butiker i Skåneregionen, 2 butiker i Göteborg samt 14 butiker i Helsingfors. Gateau är sedan 2011 en del av Fazer Group. Se också: www.gateau.se

Taggar:

Om oss

Fazer-koncernenMed fokus på matupplevelser, gör Fazer det möjligt att njuta av dagens bästa stunder. 1891 öppnade den unge Karl Fazer sitt första konditori, med missionen att skapa mat med mening – och en passion för att skapa stunder av glädje för alla människor runt omkring honom. I sin strävan För perfekta dagar, formar Fazer framtidens smaker, traditioner och matupplevelser. Förankrade i vårt unika arv och baserade på djupa konsumentinsikter, fokuserar vi på innovationer för att skapa hållbara matlösningar för framtiden. Vi vill att människorna skall uppleva den nordiska magi vi skapar. Fazer fokuserar på snabbrörliga konsumentprodukter, har verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazer-koncernens omsättning 2019 uppgick till 1,1 miljarder euro och antalet anställda till närmare 9 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN-initiativet Global Compact. Northern Magic. Made Real.

Citat

Johan Rosenblom, vd Gateau Sverige