Gateau utnämnt till superföretag för tredje året i rad

För tionde gången rankar Veckans Affärer tillsammans med Bisnode Sveriges superföretag. För tredje året i rad placerar sig Gateau bland de 442 bolag som utan inbördes ordning listas som Sveriges mest framgångsrika.

Det främsta kriteriet är god försäljningstillväxt under minst fyra år. Uthållig vinst, avkastning och skuldsättning är andra bedömningspunkter. Bolagen jämförs också med andra företag i sin bransch

Gateau har mer är fördubblat antalet butiker sedan 2011 och idag finns 28 stycken i Sverige. Gateaus bröd säljs dessutom hos runt 90 återförsäljare inom dagligvaruhandeln, vilket är en tredubbling jämfört med 2011.

– Det är glädjande att vi återigen är utsedda till ett av Sveriges superföretag. Efterfrågan på Gateaus dagsfärska hantverksmässigt bakade surdegsbröd är fortsatt stark. Samtidigt ökar konkurrensen och vi jobbar hårt för att vara tillgängliga för så många som möjligt, säger Peter Rydja, vd på Gateau.

För mer information kontakta:

Peter Rydja, vd, telefon: +46 (0)701 80 21 41, e-post: peter.rydja@gateau.se

Om Gateau

Gateau är ett hantverksbageri från Saltsjöbaden i Stockholm med anor från 1937, vars affärsidé är att driva brödbutiker där kunderna alltid kan lita på högsta kvalitet på produkter och bemötande. Gateau är mest kända för sina matbröd som bakas i stenugnar på surdeg och stenmalet rågmjöl men erbjuder även kaffebröd och konditorivaror av högsta kvalitet. Dessutom erbjuder Gateau ett sortiment av gåvoprodukter som marmelad, olivolja, te, kaffebönor, choklad, havssalt, honung och müsli. Gateau har 170 anställda. Gateau etablerades 1981 och är sedan 2011 en del av Fazer Group. Se också: www.gateau.se

Taggar: